Tesla در تلاش است تا بازار خودروی چین را الکتریکی کند

Tesla در تلاش است تا بازار خودروی چین را الکتریکی کند
  • 1394/1/30
  • علی رضاپور
  • 0

Elon Musk، میلیاردر و مهندس مکانیک و سرمایه گذار شرکت Tesla، ماه گذشته به چین سفر کرده بود. او در مقابل خبرنگار های چینی ادعا کرد که فروش خودرو های پاک مانند خودرو های برقی و هیبریدی در جهان بسیار کمتر از حد انتظار ما می باشد. تنها جایی که این پتانسیل وجود دارد کشور چین است.

لازم به ذکر است که Elon Musk در پروژه ی Space X هم مشارکت داشته است. او در پروژه های مهم زیادی شرکت داشته است که همه شان گامی مهم در راستای توسعه ی علوم بشر برداشته اند.

تحلیل گران و داده های آماری نشان می دهند که چین بزرگ ترین آلوده کننده ی هوا و آب می باشد؛ یکی از دلایل آن جمعیت زیاد و دلیل بعدی وجود کارخانه های زیاد و صنعتی بودن این کشور است. آلودگی های صنعتی که قابل جلوگیری نیستند و اگر هم باشند به راحتی امکان پذیر نیست. کلیدی ترین گام در جهت کاهش آلودگی، به روی کار آوردن خودرو های الکتریکی می باشد که می تواند در مقابل این چالش بزرگ بایستد. خودرو های الکتریکی یکی از بهترین گزینه های جلوگیری از آلودگی هوا است اما به دلایلی مصرف کنندگان برای خرید این گونه خودرو ها از خود میلی نشان نمی دهند؛ از جمله آن دلایل می توان به در دسترس نبودن شارژر ها و عدم توان و سرعت کافی اشاره کرد

teslas

کمپانی Tesla تاکنون هرگز محصولی را در چین منتشر نکرده است اما در صدد انتشار خورو های الکتریکی در چین به طور گسترده می باشد. فردا (دوشنبه) نمایشگاهی در شانگ های چین برگزار خواهد شد که Tesla هم در آن حضور دارد. این کمپانی باید با ۲۰۰۰ محصول دیگر در این نمایشگاه رقابت کند و به طرفداران خود بیفزاید.

پروفسور Gong Yan، رئیس آموزشگاه ارتباط اقتصادی و تجارت بین المللی چین با اروپا، در این باره می گوید:

درک Elon Musk و کمپانی اش از بازار چین بسیار محدود است و به این سادگی حاصل نمی شود. محصولی که بخواهد از بازار جهانی به بازار چین به منظور رقابت با محصولات چینی راه پیدا کند، متحمل سختی های بسیار می شود و کار به این سادگی هم نخواهد بود.

باید ذکر کرد که کمپانی Tesla هم از این محدودیت ها بی خبر نیست؛ کمپانی یاد شده در همین راستا در صدد انجام اقداماتی اساسی برای جذب مشتری می باشد. به عنوان مثال این کمپانی به هر خریدار یک شارژر رایگان هدیه می دهد. پکن مشتاق ترویج خودرو های الکتریکی در این شهر است چون آلودگی هوا در آن به شدت حس می شود. چین در راستای توسعه ی ترویج فناوری های نو، اقدامات و سیاست هایی اساسی انجام داده است. کمپانی های مختلف چینی در حال ساخت ایستگاه های شارژ الکتریکی می باشند. این امر می تواند زیر ساخت های مورد نیاز کمپانی Tesla به منظور ورود به بازار چین را تامین کند.

 اولین خودروی الکتریکی کمپانی Tesla را یک مدیر شرکت اینتل خرید؛ وی بر این باور بود که فناوری، مدل است (technology is fashion).

چین را می توان غول صنعت جهان نامید که اقتصاد بسیاری از کشور ها به دست این غول صنعت مورد تهدید قرار گرفته است. مقابله با این تهدید و نهادینه کردن یک محصول در کشور چین امری است بس دشوار. نتیجه ی کار کمپانی Tesla در این کشور بسیار هیجان انگیز خواهد بود پس منتظر اخبار بعدی از گویا آی تی باشید.

[منبع: Phys . ORG]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *