HTC One M9 یا iPhone 6؛ کدامیک سریعتر اند؟

HTC One M9 یا iPhone 6؛ کدامیک سریعتر اند؟
  • 1394/1/31
  • علی رضاپور
  • 1

از میان تمام خصیصه های مثبت و منفی سیستم عامل iOS، سرعت و پاسخگویی آن قابل اطمینان است و هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند. iPhone ها با وجود این که RAM آن چنان بالایی ندارند و دارای پردازنده ی فوق پیشرفته ای نیستند، بسیاری از رقبای خود را در این زمینه تا حد زیادی شکست داده است و خود را یک سر و گردن از بقیه بالاتر کشیده است. اما این بدان معنا نیست که iPhone هیچ رقیبی نداشته باشد.

پرچم دار اخیر کمپانی HTC یعنی HTC One M9 آن چنان هم از اسمارت فون های ساخته ی شرکت Apple کند تر نیست و می تواند در این مقوله با iPhone رقابت کند. این اسمارت فون مانند اجداد خود عملکرد بسیار سریع و بی وقفه ای دارد که هیچ گونه کندی در آن دیده نمی شود. این عامل می تواند در رضایت کاربر از M9 بسیار تاثیر گذار باشد. به طور کلی باید گفت که HTC One M9 از رقیب خود، iPhone 6 ، کند تر است. چگونه؟ در ذیل به بررسی و تشریح کامل این مقوله می پردازیم.

برای آزمایش میزان سرعت این دو اسمارت فون، نرم افزار های مشابهی را روی آن ها نصب کردیم؛ تک به تک. سپس آن ها را اجرا کرده و زمان بارگذاری کامل نرم افزار را اندازه گیری می کنیم. پس از آن به هر اسمارت فونی که نرم افزار ها را با سرعت بیشتری اجرا کرد امتیاز مثبت می دهیم. ما نهایت سعی خود را کردیم که این مقایسه به طور چشمگیری عادلانه انجام شود. برای اجرای این عدالت، ما دو اسمارت فون را به یک شبکه ی WiFi متصل کردیم. در نتیجه سرعت اینترنت آن ها نیز برابر خواهد بود. همچنین اسمارت فون ها دارای تعداد مخاطبین اکانت یکسانی هستند. همچنین لازم به ذکر است که قبل از انجام این آزمایش هر دو اسمارت فون به تنظیمات کارخانه ریست شدند در نتیجه میزان عدالت به حداکثر رسیده است.

به طور غیر قابل باوری HTC One M9 در گام اول بسیار بد ظاهر شد و تقریباً کار خود را تمام کرد. شاید دلیل آن وجود اپلیکیشن های سنگین مخصوص خود گوشی باشد. به عنوان مثال تقویم یا ساعت های گرافیکی. البته همه ی جوانب سرعت اجرای اپ در این اسمارت فون کند نبود. به عنوان مثال اجرای گالری آن در مدت ۰٫۹۲ ثانیه انجام شد در حالی که iPhone 6 این کار را در مدت ۱ ثانیه انجام داد. یا اجرای بخش دوربین که M9 با سرعت ۰٫۸۵ ثانیه رقیب خود را که زمان ۱٫۵ ثانیه ای را ترجیح داده بود شکست داد. اما در امتیاز کل شکست خورد.

در ذیل جدول سرعت اجرای بخش های مختلف نمایش داده شده اند.

 iPhone 6  HTC One M9
 ۰٫۶۰ ثانیه  ۰٫۴۶ ثانیه  Phone
 ۰٫۸۵ ثانیه ۰٫۴۰ ثانیه Contact
 ۰٫۸۳ ثانیه  ۰٫۵۴ ثانیه Messages
 ۰٫۹۲ ثانیه  ۱ ثانیه Gallery
 ۰٫۸۵ ثانیه  ۱٫۵ ثانیه  Camera
 ۱ ثانیه ۰٫۶۷ ثانیه Mail
 ۰٫۹۰ ثانیه ۰٫۵۶ ثانیه  Calender
 ۱۷٫۱ ثانیه  ۲۵٫۱۵ ثانیه  Browser
 ۱٫۶ ثانیه ۳٫۳۰ ثانیه FaceBook
 ۱٫۷۵ ثانیه ۲٫۵۴ ثانیه Twitter
 ۳٫۴۹ ثانیه ۵٫۸۲ ثانیه  YouTube
 ۸٫۵ امتیاز  ۶٫۵ امتیاز  Total Score
دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. ببخشید، میخواستم بپرسم که این Total Score رو شما چطوری حساب کردید؟
    در پایان M9 سه امتیاز جلو بود که چون شماغ داشتید از رو عدالت قضاوت میکردی، سه امتیاز به برندش دادید!
    یه مقایسه کاملا غیر حرفه ای!
    واقعا بهتون تبریک میگم. خسته نباشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *