شارژ خودرو های برقی با روشی متفاوت

شارژ خودرو های برقی با روشی متفاوت
  • 1394/2/2
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی; ناسا توانست برای شارژ خودرو های برقی راه حل متفاوتی ارائه دهد و چون هزینه ها را تاحد زیادی کاهش داد، مخاطبان زیادی را جذب این خودرو ها کرده است . هم اکنون کمپانی های مختلف خودرو سازی مشغول ساخت خودرو های برقی یا الکتریکی هستند اما با وجود مفید بودن آن ها برای محیط زیست از لحاظ شارژ باطری مشکلاتی دارند. تعبیه مکان های بخصوصی در مسیر برای شارژ باطری خودروهای برقی و …  از جمله راه حل هایی است که برای حل این مشکل ارائه گردید.

طبق گفته ی ناسا علت کم شدن مخاطبان این گونه خودرو ها دیر شارژ شدن خودرو است و خوشبختانه ناسا توانست راه حلی ارائه دهد که خودرو ها سریع و بدون مشکل شارژ شوند. همان طور که می دانید هنگام تبدیل یک انرژی به انرژی دیگر لازم است به میزان زیادی از این انرژی به گرما تبدیل شود و هدر برود اما اگر از مبدل یا ماده ای استفاده شود می توان این گرما را به انرژی تبدیل و برای مصارف مختلف از آن استفاده کرد. محققان دانشگاه کالیفرنیا در آزمایشگاه Jet Propulsion Laboratory از مواد معدنی به اسم skutterudite استفاده کردند که این ماده از کبالت،نیکل و  آهن تشکیل شده است و آرایش متفاوت این مواد کنار یکدیگر به گونه ای است که می توان با شکل جدیدی  گرما را به برق تبدیل کرد.

۱۶۶۷۰۷۴

محققان می گویند: می توان از این روش در ماموریت های فضایی و برای فضاپیماهایی مثل Voyager ۱ و ۲  که به ژنراتورهای ترموالکتریک رادیوایزوتوپ RTG وابسته هستند، برای شارژ اتومبیل های برقی و در زمانی که نور خورشیدی وجود ندارد نیز استفاده کرد که این گونه روش ها تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *