امکانات جدید در نسل بعدی BMW سری ۷

امکانات جدید در نسل بعدی BMW سری ۷
  • 1394/2/2
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

پرچم دار خودروهای سدان ب ام و‌ یعنی سری ۷ به زودی بازطراحی خواهد شد و این کمپانی قصد دارد در زمان عرضه مدل جدید، امکانات ویژه ای در آن قرار دهد. مانند گذشته، باید گفت سری ۷ مشخص کننده استانداردهاست. برای مثال در نسخه قبلی شاهد کنترلر iDrive بودیم و مدل جدید هم قرار است پای تکنولوژی های جدیدی را به دنیای خودروها باز کند.

ویدئویی که اخیرا توسط ب ام و منتشر شده، برخی از تکنولوژی های جدید به کار رفته در مدل جدید سری ۷ را نشان می دهد. اولین مورد پارک کردن خودکار است. این تکنولوژی به صاحب ماشین اجازه می دهد آن را بدون نیاز به حضور ‌راننده پارک و سپس فراخوانی کند (چیزی شبیه به پارک خودکار i3 که سال گذشته در CES نمایش داده شد). به نظر می رسد این قابلیت توسط یک کلید کنترل شود که دارای یک صفحه نمایش LCD است، یعنی در واقع یک تلفن هوشمند بدون قابلیت مکالمه. از این تکنولوژی اولین بار در ماشین اسپرت هیبریدی i8 این شرکت رونمایی شده بود. به گفته ب ام و، این قابلیت جدید‌ عملکردهای گوناگونی داشته و اطلاعات مفیدی در اختیار صاحب ماشین قرار می دهد.

P90179327.0~01

همچنین، مدل جدید سری ۷ دارای قابلیت کنترل اشاره (gesture control) و یک صفحه لمسی داخل کابین است که درست مثل ویژگی پارک خودکار، اولین بار در CES نمایش داده شده بود. این قابلیت به راننده اجازه می دهد عملکرد های تلفن و رادیو را با حرکات دست کنترل کرده و به جای استفاده از پیچ معروف iDrive،‌ به کمک کنسول لمسی مرکزی مستقیما با دست دستورات را تعیین نماید. این ماشین قرار است با استفاده از فیبر کربن ساخته شود که ب ام و آن را هسته کربنی نامیده است. به این ترتیب وزن ماشین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. هسته کربنی نیز مانند کلید دارای صفحه نمایش، اولین بار در i8 مورد استفاده قرار گرفته بود.

به نظر می رسد از نسل جدید سری ۷ به زودی رونمایی خواهد شد. اگر سری به سایت بی ام و بزنید می توانید مجموعه ای از عکس های اولیه این ماشین را مشاهده کنید.

[منبع: The Verge]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *