فوتوسنتز مصنوعی راهی برای کاهش آلایندگی

فوتوسنتز مصنوعی راهی برای کاهش آلایندگی
  • 1394/2/6
  • فرشته سعیدی
  • 1

به گزارش گویا آی تی; محققان آمریکایی مطالعاتی روی سیستم هیبریدی انجام دادند که این سیستم جدید از باکتری و نانوسیمهای نیمه هادی تشکیل شده است و در فرآیندی که دارد از فوتوسنتز تقلید می کند. محققان آزمایشگاه ملی لارنس برکلی و دانشگاه کالیفرنیا این فوتوسنتز مصنوعی را ارائه دادند که به نظر می رسد در الگو برداری از طبیعت تحول بزرگی باشد.

به گفته ی آنها در این سیستم مصنوعی دی اکسید کربن، خورشید و آب وجود دارد که در واحدهای سازنده، پلاستیک های تجزیه پذیر استفاده می شود و می توان با کمک آن، داروهای جدید و سوخت زیستی تولید کرد. امروزه از انرژی های تجدیدپذیر به طرز رو به افزایشی در سراسر جهان استفاده می شود که بسیاری از کشورها به این منابع توجه جدی دارند و معتقدند روشهای فعلی تولید گاز دی اکسید کربن پیامد های جبران ناپذیری خواهد داشت و پیش بینی می شود که این نتایج نگران کننده به زودی رخ خواهد داد.

۱۶۲۵۲۲۶

اکنون یک روش برای حل این مشکل وجود دارد و آن این است که باید آلاینده های کربنی را تحت کنترل در آورد تا بتوان با استفاده از مواد شبه اسفنج و پلیمر، دی اکسید کربن تولید شده در کارخانجات و خودروها را جذب کرد. علاوه بر آن این فناوری جدید به گونه ای طراحی شده است که می تواند گاز گلخانه ای را به محصولات مفیدی مثل کربنات کلسیم یا سوختهای زیستی مثل متانول و ایزوبوتانول تبدیل کند و این روش با کمک الگو برداری از فوتوسنتز طبیعی است که حتی می توان  با کمک نور خورشید و آب، دی اکسید کربن را به مواد شیمیایی تبدیل کرد.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. خوب چه کاریه؟
    به جای این کارها هر ساله درخت بکارن و درخت هایی که بیست سال پیش کاشته بودن رو قطع بکنن.
    مثل فرایند ساخت مشروبات الکلی.
    فقط این بشر بلدن دست رنج طبیعت رو ازش استفاده بکنن. چی میشد به جای اخبار قطع درختان خبر از گسترش جنگل ها به دست بشر رو میشنیدیم! به جای نابودی گونه های حیات، و به جای کشتن حیوانات برای شاخ و خرطوم و پوستشون به اونها سرپناه و غذا میدادن و یا حداقل است از سرشون بر میداشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *