بال پروانه، رمز دستیابی به تلفن با صفحه ضدِ بازتاب

بال پروانه، رمز دستیابی به تلفن با صفحه ضدِ بازتاب
  • 1394/2/6
  • علیرضا اصغری
  • 1

پروانه ها ثابت کرده اند که می توانند منبع الهام بخش محققان برای پیشبرد دنیای علم و فناوری باشند و ظاهرا این روند به این زودی متوقف نخواهد شد. دانشمندان آلمانی موفق شده اند که کشف جدیدی نمایند و آن اینکه اجزا نامنظم و بسیار ریز (در اندازه نانو) بر روی بال های شفاف نوعی ازپروانه به نام “پروانه بال شیشه ای” می تواند بیشترین میزان بازتاب نور را از هر زاویه ای از بین ببرد؛ خاصیتی که برای گوشی های تلفن، لنز های دوربین و بیشتردستگاه هایی که در آنها بازتاب نور یک مشکل است،‌ ایده آل و کاربردی باشد.

Greta Oto

نمونه ای از پروانه بال شیشه ای

محققان می بایست ابتدا بتوانند این نوع از سطح را در آزمایشگاه بازسازی و تولید نمایند ولی از هم اکنون آنها آینده ای را پیش بینی می کنند که در آن شما دیگر برای خواندن و دیدن صفحه نمایش تلفن هوشمندتان با مشکل مواجه نگردید.

و اما نکته حیرت برانگیز چیست؟ نمونه های اولیه ساخته شده،‌ قابلیت تمیز کنندگی خودکار را داشته و همچنین دافع آب می باشند،‌ بنابراین دیگر در آینده شما نیاز به پوشش اضافی به منظور تمیز نگه داشتن سطح نمایشگر بزرگ خود نخواهید داشت.

 

منبع: [engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. الهام از طبیعت یا biomimetic میتونه در آینده باعث پیشرفت خیلی بیشتری در علم بشه چون هر آنچه رو که ما توصورش رو میکنیم در طبیعت وجود داره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *