مشکل امنیتی در گلکسی اس ۵ امکان دسترسی به الگوی اثر انگشت را به هکرها می دهد

مشکل امنیتی در گلکسی اس ۵ امکان دسترسی به الگوی اثر انگشت را به هکرها می دهد
  • 1394/2/6
  • راضیه نائین
  • 0

به تازگی متخصصان یک مشکل امنیتی درحس گر اثر انگشت گلکسی اس ۵ سامسونگ یافته اند که به هکرها اجازه می دهد تا به الگوی اثر انگشت کاربران دست یابند. براساس اطلاعات منتشر شده، متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که با ایجاد یک کرم که نیاز به دسترسی به مجوزهای سطح سیستم دارد، امکان دست یافتن به اطلاعات حس گراثر انگشت کاربران برای هکرها مهیا می شود. این امکان به هکرها اجازه می دهد به‌راحتی به تصاویر اثر انگشت ارسال شده توسط حس گر مورد نظر دست یافته و به آسانی به بخشی از حافظه‌ که اطلاعات مربوط به اثرانگشت در آن ذخیره می‌شود مسلط شوند.

galaxy s5

متخصصان در این خصوص چنین اظهار نظر کرده اند: «اگر هکر قادر به نفوذ در هسته‌ی سیستم‌عامل باشد، می‌تواند بدون نیاز به دست یابی به بخشی که تصاویر اثر انگشت در آن قرار دارد، به داده‌های ارسال شده از سوی حس گردست یافته و نهایتا الگوی اثر انگشت را نیز در اختیار بگیرد. پس از این مرحله، هر بار که کاربر حس گر اثر انگشت را لمس کرده و از آن استفاده کند، هکر می‌تواند اطلاعات ارسالی کاربر را به سرقت ببرد.»

سامسونگ در پاسخ به این مشکل امنیتی اعلام کرده که در حال بررسی ادعای مطرح شده است و در صورتی که این مشکل امنیتی برای این شرکت ثابت شود این مشکل را سریعا حل خواهد کرد.

منبع  : [bgr]

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *