قهوه مجانی، پیامد آشفتگی در شبکه فروش استارباکس

قهوه مجانی، پیامد آشفتگی در شبکه فروش استارباکس
  • 1394/2/6
  • علیرضا اصغری
  • 0

اگر شما هم بر این نظر هستید که نوشیدنی های استارباکس، همیشه کمی گران هستند، پس باید گفت که جمعه گذشته روز خوبی بود تا به نوعی بر روی قطعی سیستم فروش بزرگترین کافی شاپ زنجیره ای دنیا سرمایه گذری نمود. به نظر می آید با توجه به قطع شدن سیستم های این مجموعه، پایانه های فروش زنجیره ای کافی شاپ ها دچار مشکل گردیده و نهایتا استارباکس مجبور به ارائه نوشیدنی مجانی گردید.

Starbucks

در ابتدا این طور گمان می رفت که این اختلال یک مشکل محلی باشد ولی بعدا مشخص شد نه تنها این مشکل در سراسر کشور (آمریکا) وجود دارد بلکه حتی بر روی سیستم فروش در فروشگاه های کانادا نیز اثر گذاشته است. البته حتما مشتریان از این وضعیت به وجود آمده بسیار راضی و خوشحال بودند اگر چه آنهایی که درست چند لحظه قبل از قطع شدن سیستم، مجبور به پرداخت پول شده اند حتما از اینکه یک نوشیدنی مجانی را از دست داده اند، کمی پَکر و دلخور شده باشند.

در اظهار نظر اولیه ای که توسط استارباکش منتشر شده آمده بود که “ما به صورت مداوم و پیگیر در حال کار بر روی قطعی سیستم فروش هستیم ولی فروشگاه های ما همچنان باز بوده و به مشتریان سرویس ارائه خواهند کرد. این قطعی به دلیل مشکل در به روز رسانی متداول روزانه سیستم ها به وجود آمده است.” اگر چه کمی بعد تر این اظهار نظر ویرایش گردید و عبارت “فروشگاه های ما همچنان باز بوده” به “فروشگاه هایی که هنوز بسته نشده اند برای عصر به زودی بسته خواهند شد” تغییر پیدا نمود.

به هر حال از نظر ما اتفاقی که افتاد یک کارتحسین شده از سوی استارباکس بود و درحالی که می توانست فروشگاه های خود را در این وضعیت تعطیل کند،‌ ولی در عوض به ارائه نوشیدنی های مجانی به مشتریانش پرداخت.

 

منبع: [ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *