صفحه کلید جدید و بی نظیر Swiftkey

صفحه کلید جدید و بی نظیر Swiftkey
  • 1394/2/9
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

حتماً شما هم در موقعیت هایی قرار گرفته اید که مجبورید مدتی طولانی با صفحه کلید تلفن همراهتان کار کنید. در این مواقع برنامه های زیادی در بازارهای اندرویدی وجود دارند. حتی ممکن است به فکر استفاده از یک صفحه کلید اکسترنال بیفتید و بخواهید به کمک OTG از آن استفاده کنید. اما برنامه جدید از Swiftkey با نام Clarity beta Keyboard عرضه شده که می تواند تصورتان را درباره تایپ کردن با صفحه کلید تلفن همراه تغییر دهد.

Swiftkey یکی از قدیمی ترین و با تجربه ترین شرکت ها در زمینه برنامه های صفحه کلید برای تلفن های هوشمند است. کیبوردهای طراحی شده برای سیستم عامل اندروید از سوی این شرکت از همان ابتدای معرفی اندروید وجود داشتند و درباره سیستم عامل iOS هم پس از صدور دسترسی از سوی اپل، این شرکت جزو موج اول ارائه دهندگان صفحه کلیدهای Third-Party بوده است. استانداردهای این شرکت عبارت اند از کیبوردهایی با امکانات بسیار زیاد و قابلیت اعمال تغییرات تا سر حد امکان برای کاربران حرفه ای است.

در حال حاضر، صفحه کلید Clarity به صورت رایگان و البته آزمایشی برای اندروید عرضه شده است که البته شاید بسیاری از کاربران سیستم عامل های دیگر را ناراضی کند. در نگاه اول، وجود نداشتن قابلیت تغییر رنگ و ویژگی های اضافه تر با لمس طولانی و یا هر میانبر هوشمندانه دیگری است که کاربران Swiftkey قبلا از این شرکت دیده اند.

اما چیزی که بیش از همه جلب توجه می کند، بهترین سیستم اصلاح خودکار کلمات (auto correct) در طول تاریخ عرضه تلفن های هوشمند است. این برنامه، به جای آنکه همیشه کلمه هایی که به ظاهر اشتباه تایپ شده اند را فوراً تغییر دهد، صبر می کند تا چند کلمه دیگری از جمله هم نوشته شوند و بعد به اصلاح کلمت می پردازد. برای مثال در تصویر می بینید که اگر عبارت کلمه well را تایپ کنید هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد، اما اگر در ادامه جمله عبارت see را نوشته و جمله را ادامه دهید آنگاه علامت آپاستروف ظاهر خواهد شد.

۱۲

خوشبختانه در این برنامه می توانید هر زمان خواستید تصحیح خودکار را نادیده بگیرید. این کار تنها با لمس کردن دکمه backspace انجام می شود. بدون هیچ شک و تردیدی می توان گفت این قابلیت خیلی آسان تر از لمس دکمه x در iOS است که همیشه قبل از اینکه متوجه حضورش شوید ناپدید می شود.

فعلا صفحه کلید Clarity در حالت آزمایشی است و این یعنی تنها می توان روی سیستم عامل اندروید از آن استفاده کرد. حتی در همین شرایط هم ناسازگاری هایی از طرف بعضی کاربران ال جی و سامسونگ گزارش شده است. اما از ظاهر ماجرا پیداست که این صفحه کلید حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. حتی به نظر می رسد Clarity می تواند بهترین گزینه برای تایپ متن های بلند هم باشد. اگر علاقمند به آزمایش این صفحه کلید کاربردی (و البته آزمایشی) هستید می توانید آن را از Google Play دریافت کنید.

[منبع: Gizmodo ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *