Robobear ٬ ربات ژاپنی برای مراقبت از سالمندان

Robobear ٬ ربات ژاپنی برای مراقبت از سالمندان
  • 1394/2/10
  • راضیه نائین
  • 0

ژاپن از جمله کشورهای پیشتاز در عرصه ی رباتیک است و به تازگی تمرکز خود را برروی ربات های مراقب انسان و به خصوص سالخوردگان و سالمندان گذاشته است .

همان طور که می دانید طبق آمارهای رسمی ، کشورهای جهان در حال پیر شدن هستند و پیش بینی می شود به زودی بیشتر جمعیت کشورها را سالخوردگان و سالمندان تشکیل دهند. به همین دلیل تیم تحقیقاتی در ژاپن رباتی را طراحی کرده است که از سالخوردگان مراقبت می کند . این ربات که به شکل خرس قطبی بوده و Robobear  نام دارد به سالخوردگان کمک می کند بدون نیاز به هیچ انسانی و  با کمک این ربات از خود نگه داری کنند . در واقع Robobear سومین سری از  این ربات است که با تغییرات ظاهری ملایم تر و دوست داشتنی تر شده است .

 

این ربات دوست داشتنی به شکلی طراحی شده که قادر است سالخوردگان را به راحتی حمل ‌کند ، از روی زمین یا سطوح دیگر بلند کند و برروی سطح دیگری بگذارد ، در انجام کارها به سالخوردگان کمک می‌کند و با آن ها ارتباط برقرار کند .  این ربات مجهز به حسگرهای لمسی  Smart Rubber است که به آن امکان می‌دهد نرم‌تر رفتار کرده و در مقابل لمس، بیشتر از خود واکنش نشان دهد . Robobear می تواند تا وزن ۱۴۰ کیلوگرم را حمل کرده و با گوشی های هوشمند و تبلت ها قابل کنترل است .قیمت این ربات نگه دار سالمندان بین ۱۶۸هزار تا ۲۵۲ هزار دلار تخمین زده شده است که شرکت سازنده ی این ربات امیدوار است بتواند  Robobear را در تمام دنیا عرضه کند .

منبع: [theverge]

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *