گرفتن تصاویر با فرمت RAW در آپدیت جدید دوربین HTC One M9

گرفتن تصاویر با فرمت RAW در آپدیت جدید دوربین HTC One M9
  • 1394/2/11
  • علی رضاپور
  • 0

اگر به نقد و بررسی های HTC One M9 توجه کرده باشید، در می یابید که دوربین این اسمارت فون آن چنان هم رویایی نیست و دارای دوربین نسبتاً متوسطی می باشد. کمپانی سازنده برای عقب نماندن از سایر رقبا تدبیری اندیشیده است. در ادامه با گویا آی تی همراه شوید.

بروز رسانی جدید HTC One M9 این اسمارت فون را قادر می سازد که تصاویری با فرمت RAW اخذ کند. اما فرمت RAW چیست؟ RAW یک فرمت ذخیره سازی تصویر است که تمام اطلاعات به دست آمده از طریق سنسور دوربین در هنگام گرفتن عکس را ذخیره می کند. هنگام عکاسی با فرمت های دیگری از جمله JPEG اطلاعات عکس فشرده می شود و بخشی از دست می رود.در تصاویر RAW هیچ فرایند فشرده سازی انجام نمی شود در نتیجه تصاویر اخذ شده با این فرمت دارای کیفیت بیشتری خواهند بود. ویرایش این گونه عکس ها برای عکاسان و حرفه ای ها در این حوزه آسان تر خواهد بود. پس نتیجه می گیریم که HTC می خواهد M9 را به عکاسان حرفه ای نیز اختصاص دهد.

HTC-One-M9-15-1280x960

البته این فرمت محدودیت هایی دارد که مهم ترین آن ها اشغال حجم و فضای حافظه است. همانند مشکلات قبلی ، کمپانی HTC برای این مشکل هم چاره ای اندیشیده است. سوکت کارت حافظه ی micro SD می تواند راه حل خوبی برای مشکل یاد شده باشد.

جالب است بدانید که کمپانی سازنده در حالی این ویژگی را در One M9 قرار داده است که چند روز قبل LG G4 پشتیبانی از تصاویر RAW را در دوربین خود قرار داده بود. البته لازم به ذکر است که دوربین ۱۶ مگاپیکسلی LG G4 بسیار بهتر از دوربین HTC One M9 است و این دو اصلاً قابل قیاس با یکدیگر نیستند. این آپدیت هم اکنون در سایت Google Play موجود است.

[ منبع: Techno Buffalo ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *