ویندوز ۱۰ در تابستان برای رایانه های شخصی منتشر می شود

ویندوز ۱۰ در تابستان برای رایانه های شخصی منتشر می شود
  • 1394/2/11
  • مبين
  • 0

اگر به یاد داشته باشید تاریخ عرض نسخه اصلی ویندوز ۱۰ نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی اعلام شده بود. متاسفانه از تاریخ دقیق رسمی این انتشار آگاه نیستیم اما مایکروسافت در تلاش است که ویندوز ۱۰ را در تابستان سال جاری منتشر کند.

Joe  معاون مدیر مایکروسافت درباره این سیستم عامل پیش رسانه ها صحبت کرد. به گفته وی کاربران برای داشتن ویندوز ۱۰ رو گوشی هوشمند و ایکس باکس خود کمیش بیش تر صبر کنند هر چند که Belfiore اشاره کرد که تمرکز اصلی مایکروسافت در این سیستم عامل جدید برای رایانه های شخصی است. اما به احتمال زیاد ویندوز ۱۰ برای دیگر دستگاه در پاییز سال جاری منتشر می شود البته عرضه ویژگی هولونز که در بیلد ۲۰۱۵ معرفی شد ممکن است به بعدا موکول شود و در پاییز با دیگر دستگاه ها عرضه شود.

Windows-10-launch-summer-Lenovo-Xiaomi-01

همچنین Belfiore اضافه کرد که ویندوز ۱۰ نمی خواهد که تمامی ویژگی های خود را در زمات عرضه پی سی به نمایش بگذارد. به عنوان مثال اپلیکیشن های Win32 در ویندوز استور مایکروسافت راه اندازی می شوند. این ویژگی ممکن است کمی ناامید کننده باشد. مایکروسافت به این سیستم عامل به عنوان یک سرویس نگاه می کند و مطمئنا، نحوه بروزرسانی سیستم عامل با گذشته تفاوت بسیاری خواهد داشت.

Belfiore در باره ویندوز ۱۰ گفت : هدف ما این است که ویندوز ۱۰ به عنوان بزرگترین پلتفرم توسعه دهندگان هدف قرار بگیرد. پس این جای تعجب نیست که مایکروسافت در چند سال آینده بتواند ۱ میلیارد دستگاه مجهز به ویندوز ۱۰ داشته باشد.

 یکی از ویژگی های جالب و کاربردی ویندوز ۱۰ اضافه شدن هولونز است که انتظار کاربرد در ایکس باکس وان هم می رود. مایکروسافت در نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ را به بهترین شکل ممکن ارائه داد، این ویندوز دارای مروگر جدید خود که قبلا با نام اسپارتان و اکنون با نام اج شناخته می شود است علاوه بر این کورتانا با این مرورگر ادغام می شود که این از حرکت های مهم مایکروسافت است. البته مهم ترین حرکت مایکروسافت از دیدگاه کاربران ویندوز ۱۰ بازگشت منوی استارت می باشد. همچنین با انتشار ویندوز ۱۰ و مرورگر جدید اج  اپلیکشن های افزودنی برای آن با کمی تاخیر عرضه می شود و در زمان عرضه در دسترس نخواهد بود.

منبع: [engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *