تبدیل اسمارت فون به میکروسکوپ توسط یک دستگاه

تبدیل اسمارت فون به میکروسکوپ توسط یک دستگاه
  • 1394/2/12
  • علی رضاپور
  • 0

در دو سال اخیر فناوری چاپ های سه بعدی پیشرفت هنگفتی کرده است که نمی توان آن را انکار کرد. محققان و دانشمندان موفق به ساخت دستگاهی با چاپ گر سه بعدی شدند که قادر به تبدیل یک اسمارت فون به میکروسکوپ می باشد. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

محققان و دانشمندان دانشگاه California, Los Angeles یا به اختصار UCLA دستگاهی را با چاپگر سه بعدی ساختند که می تواند DNA  را نیز بررسی کند. از جمله مهم ترین مزایای آن می توان به قیمت بسیار مناسب اشاره کرد. طبق تصویر بالا، هنگامی که این دستگاه به اسمارت فون شما متصل شود، شما قادر خواهید بود که DNA یک شخص را تشخیص دهید و رشته های آن را مشاهده کنید. ارزان قیمت بودن این دستگاه می تواند به بیماران آلزایمر یا سرطان بسیار کمک کند چون هزینه ی این نوع بیماری های بسیار زیاد و سنگین است که هر کسی از عهده ی آن بر نمی آید.

از سال ها پیش، ساخت یک دستگاه تشخیص سرطان بسیار ارزان قیمت رویایی برای مهندسان پزشکی بود. اما با ساخت این دستگاه، رویا ها جامه ی واقعیت به خود گرفت. از جمله مهم ترین کاربرد های این دستگاه در کشور های جهان سوم می باشد. جایی که مراکز بهداشتی و آزمایشگاه های تخصصی کمی وجود دارند. قدرت این دستگاه زمانی آشکار می شود که رشته های DNA را می بیند.

۷۴۸۷۶۷۵۲۵۴۲۸۷۶۷۸۷۳۶۸۵۳۷

اندازه ی رشته های DNA حدوداً ۲ نانو متر می باشد یا به عبارتی دیگر ۲ میلیاردم متر. این رقم کمی نیست. قبلاً هم وسایل پزشکی با قابلیت اتصال به اسمارت فون ها ساخته شده بودند اما هیچ کدامشان به این دقت نبوده است. به احتمال زیاد این دستگاه به علت قیمت بسیار مناسب و ارزانش ، بسیار سریع جای خود را در بازار مصرف پیدا می کند.

اگر مایل به مطالعه ی کامل این دستگاه هستید به سایت  OSA  مراجعه کنید.

[منبع: Uber Gizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *