ربات ها می توانند از طریق حالات صورت احساس انسان ها را تشخیص دهند

ربات ها می توانند از طریق حالات صورت احساس انسان ها را تشخیص دهند
  • 1394/2/12
  • مبين
  • 0

ربات ها در طی چند سال اخیر پیشرفت بسیاری داشته اند و روزی فرا خواهد رسید که ربات به صورت روزانه با انسان ها تعامل برقرار می کند. حال نکته بسیار مهم این است که ربات ها باید احساسات انسان ها را تشخیص دهند.

تشخیص حالات چهره افراد در این دوره از اهمیت بسیاری برخوردار است. دانشمندان کره جنوبی ادعا می کنند که با یک تکنولوژی ساده تر و در عین حال دقیق تر توانسته اند حالات چهره افراد مختلف را تشخیص دهند. محققان Nae-Eung Lee از دانشگاه Sungkyunkwan تصمیم گرفته اند که بر روی یک سیستم پیشرفته گران قیمت از تشخیص حالات چهره کار کنند و هم اکنون روی آن مشغول هستند. این سیستم در تشخیص لبخند و اخم عملکرد خوبی دارند اما حرکات پیچیده تری از جمله حرکات چشم را تشخیص نمی دهند.

robot-face-640x480

از این رو این تیم تحقیقاتی با سنسورهایی نازک، بسیار شفاف و انعطاف پذیر به نقاط کلیدی حالت فرد را در نظر می گیرند. این سنسورها بسیار حساس هستند و از لایه ای از نانولوله های کربنی ساخته شده اند و تشخیص فشار مکانیکی روی صورت را به ارمغان می آورند. با پیشرفت این تکنولوژی این سنسورها قابلیت تشخیص دروغ در چهره افراد را خواهند داشت.

اگر این پروژه به اوج خود برسد و ربات ها توانایی تشخیص حالات ریز و پیچیده صورت را داشته باشند بدان معناست که آن ها آماده تعامل روزانه با انسان ها را دارند. البته رویا تا واقعیت آن زمان می برد. نظر شما درباره این خبر چیست؟

منبع: [ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *