Angry Birds Stella Pop طعم جدیدی از انگری بردز

Angry Birds Stella Pop طعم جدیدی از انگری بردز
  • 1394/2/13
  • محمد رضایی یزدی
  • 3

مدتی است سازندگان بازی انگری بردز به تغییراتی کلی در سبک و سیاق سری بازی های خود دست زده اند. چندی پیش شاهد ارائه بازی Angry Birds Transformers بودیم که یک تغییر اساسی در سبک بازی به حساب می آمد.

در این قسمت از بازی دیگر مثل سری های قبل از تیر و کمان و پرتاب پرنده ها به سمت بناهای چوبی، شیشه ای و سنگی خبری نبود بلکه سبک بازی کلا شبیه بازی های اکشن شده بود و شما میبایست پرنده خود که حالا شبیه یکی از روبات های تبدیل شونده (ترنسفورمرز) شده بود را در طول بازی هدایت و به خوک ها تیراندازی میکردید. حالا با ارائه بازی Angry Birds Stella Pop شاهد تغییر سبک دوباره سری بازی های انگری بردز به بازی هایی هستیم که سبک آنها اصطلاحا match making است: بازی هایی که در آنها شما باید با پرتاب یک حباب رنگی از پایین صفحه به سمت حباب هایی همرنگش و قرار گرفتن حداقل سه حباب همرنگ در کنار هم کلیه حباب های موجود در صفحه را از بین ببرید. در زیر به نقد و بررسی بازی Angry Birds Stella Pop خواهیم پرداخت.

 Angry Birds Stella POP out now

قبل از هر چیز باید بگوییم نام stella برای سری بازی های انگری بردز تبدیل به یک برند شده به طوری که با آمدنش همه میفهمند پای انگری بردزهای گروه استلا در میان است! سبک بازی همان سبک بازی های match making است ولی با تغییرات هوشمندانه و انگری بردزی و همچنین اضافه شدن فاکتورهای جدیدی به بازی که لذت آن را دو چندان کرده است. در بازی های معمولی match making شما برای عبور از یک مرحله غالبا باید تمام حباب های صفحه را بترکانید. یعنی چالشی که پیش روی شماست فقط ترکاندن تمام حباب هاست و تنها چیزی که تغییر میکند و باعث سختی بازی میشود شیوه قرار گرفتن حباب ها در مراحل مختلف است. اما در Angry Birds Stella Pop این تنها چالش شما نیست ضمن آنکه روش عبور از مراحل مختلف نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

 angry_birds_stella_pop_guide_02

در کل در Angry Birds Stella Pop شما با چهار نوع چالش مختلف روبرو میشوید: مراحلی که در آنها خوک های سبز در بالای حباب ها قرار گرفته اند و شما باید با ترکاندن حباب ها آرام آرام زیر پایشان را خالی کنید تا به پایین بیفتند. مراحلی که باید سعی کنید آخرین ردیف از حباب ها که بالای صفحه قرار گرفته را بترکانید تا کرم های شبتابی که در آنها زندانی شده اند آزاد شوند. معمولا اگر شش تای آنها را آزاد کنید از مرحله عبور خواهید کرد. مراحلی که یک خوک موزی وسط یک سری حباب که در صفحه معلق هستند قایم شده و با ترکیدن هر کدام از حباب ها کلا مجموعه حباب ها میچرخند و کار شما را سخت تر میکنند و مراحلی که در آنها باید شاپرک های کوچکی که در حباب های شفاف قرار گرفته اند و پشت حباب های رنگی پنهان شده اند را آزاد کنید. البته همیشه هم با شاپرک ها روبرو نمیشوید، بعضی وقت ها اسب های آبی داخل حباب ها هستند که حتی اگر مستقیما حبابی به سمت آنها بفرستید افاقه نمیکند و همچنان سر جای خود باقی میمانند! این اسب ها فقط وقتی از حباب شان آزاد میشوند که هیچ حباب دیگری به آنها متصل نباشد.

 screenshot_12_q90

یکی از نقاط قوت این بازی انیمیشن های زیبایی است که برای آن در نظر گرفته شده است. مثلا خوک هایی که پشت حباب های رنگی پنهان شده اند به شما زبان درازی میکنند یا میخندند. هر مرحله با حضور یکی از پرندگان در پایین صفحه شروع میشود. مراحل اول را با استلا شروع خواهید کرد. اگر بازی را ببرید استلا بالا و پایین میپرد و اگر ببازید ناراحت میشود. ضمنا برای هر کدام از پرنده ها در این بازی نوار خشمی در نظر گرفته شده که وقتی پر شود میتوانید از آن برای عبور آسان تر از آن مرحله استفاده کنید. هر چقدر تعداد حباب های رنگی که با یک پرتاب حباب میترکانید بیشتر باشد نوار خشم پرنده سریعتر پر میشود و وقتی نوار خشم پر شد میتوانید حالت خشمناک و عصبانی پرنده را ببینید و از یک حباب ویژه استفاده کنید! این حباب فارغ از آن که رنگ حباب هایی که به آنها برخورد میکند چه باشد چند حباب را به صورت یکجا میترکاند. حباب خشم پرنده دیگری در بازی به نام ویلو خاصیت دیگری دارد. این حباب به هر حبابی بخورد تمام حباب های مجاور آن را به رنگ آن حباب در میاورد. بدین ترتیب میتوانید تعداد زیادی حباب را یکجا به رنگ هم در آورید و بعد همه آنها را با یک ضربه بترکانید.

 screenshot_14_q90

یکی از فاکتورهای جالبی که به این بازی اضافه شده وجود پشه ها و گل هایی در پایین صفحه است که به بیشتر امتیاز گرفتن شما کمک میکنند. وقتی شما یک سری حباب را میترکانید ممکن است حباب های مجاور آنها یا خوک ها به پایین بیفتند. پشه ها در پایین صفحه منتظر این حباب ها هستند! آنها خودشان را به حباب ها میزنند و برای شما امتیاز جمع میکنند! همچنین اگر حباب های شما به گل صورتی بخورند ۵۰۰ امتیاز و اگر به گل های قرمز ۱۰۰ یا ۲۵۰ امتیاز برای شما به ارمغان میاورند.. مورد فوق یکی از آن مواردی است که میتوان آن را جزء خلاقیت های انگری بردزی به حساب آورد که در کمتر بازی سبک match making دیده میشود. یادتان باشد که هر چقدر امتیاز بیشتری بیاورید ستاره های بیشتری نیز خواهید گرفت.

 Screenshot_2015-03-19-23-43-04

با پیشرفت در مراحل بازی به تدریج موانع چوبی و شیشه ای نیز سر راه شما قرار میگیرند که کار را سخت تر میکنند. حالا بازی کمی بیشتر شبیه انگری بردزهای کلاسیک شد! البته با اضافه شدن موانع، حباب های کمکی جدید مثل حباب های رنگین کمانی به تعداد محدود در اختیارتان قرار میگیرند که میتوانید در مواقع بحرانی از آنها استفاده کنید. اثر این حباب ها دقیقا مانند حباب های ویژه است یعنی قابلیت ترکاندن چند حباب فارغ از رنگ آنها را دارند. از طرفی بعد از عبور از مراحل اولیه بازی امکان انتخاب رنگ حباب تان را نیز خواهید داشت البته نه به صورت کامل چون این طوری دیگر بازی از حالت یک بازی فکری خارج میشود! شما یک حباب روی تیر و کمان دارید و یک حباب هم پایین تیر و کمان که میتوانید از هر کدام که خواستید استفاده کنید. این دیگر به هوش و ذکاوت شما بستگی دارد که با انتخاب حباب مناسب زودتر به هدف تان برسید. ضمنا یادتان باشد که تعداد پرتاب هایی که در هر مرحله میتوانید انجام دهید محدود است (مثلا ۱۸ پرتاب) و اگر نتوانید قبل از تمام شدن پرتاب هایتان از مرحله عبور کنید بازی را خواهید باخت. البته یک گزینه دیگر نیز برای شما فراهم است و آن خرید ۵ پرتاب اضافه با استفاده از ۱۲ سکه است. در ابتدای بازی به شما ۵۰ سکه داده میشود ولی سعی کنید از آنها در مواقعی که واقعا بهشان نیاز دارید استفاده کنید.

 url

Angry Birds Stella Pop از گرافیک و موسیقی بسیار زیبایی برخوردار است و اگر فاکتورهای جدیدی که به آن اضافه شده است را نیز به حساب بیاوریم باید بگوییم به نوعی آن را قدمی رو به جلو در سبک بازی های match making دانست.

دانلود از گوگل پلی : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rovio.ABstellapop&hl=en

دانلود از اپ استور : https://itunes.apple.com/us/app/angry-birds-stella-pop!/id937718942?mt=8

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
    1. لینک گوگل پلی : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rovio.ABstellapop&hl=en

      لینک اپ استور : https://itunes.apple.com/us/app/angry-birds-stella-pop!/id937718942?mt=8

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *