کشف راه حلی برای درمان دیابت نوع دو توسط یک ایرانی

کشف راه حلی برای درمان دیابت نوع دو توسط یک ایرانی
  • 1394/2/14
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی; امید گودرزی به همراه  گروهی از محققان بین المللی توانست ژن جدیدی کشف کند که راه حل مناسبی برای درمان دیابت نوع دو است.

محققان مرکز پزشکی Cedars Sinai لس‌ آنجلس به سرپرستی امید گودرزی موفق شدند ژنی که بیماری دیابت نوع دوم را درمان می کند کشف کنند که این امر باعث نجات میلیون ها نفر می شود قبلا بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم مجبور بودند برای کنترل بیماری خود از داروهای خوراکی یا انسولین استفاده کنند.

اکنون امید گودرزی به همراه محققان بین المللی ژنی کشف کرده است که نه تنها از دیابت نوع دوم جلوگیری کرده بلکه برای ارائه درمان های دارویی، راه حل جدیدی برای محققان فراهم می کند. طبق گفته ی دکتر گودرزی این ژن نه تنها ژن هایی که بر ابتلا به بیماری دیابت نقش دارند شناسایی می کند بلکه با کمک آن می توان دارو های جدیدی برای درمان دیابت ارائه داد و همانطور که می دانید دیابت نوع دوم علاوه بر اینکه بر عملکرد بدن تاثیر می گذارد، عوارض آن: بیماری های کلیوی، نابینایی، عفونت، حملات قلبی و در موارد پیشرفته تر قطع عضو است.

محققان آسیایی، اروپایی و آمریکایی در این تحقیقات، ۸۱ هزار ژن افراد غیر دیابتی را با ۱۶ هزار ژن افراد دیابتی مقایسه کردند و در این میان ژن جدیدی یافتند که GLP۱R نام دارد و این ژن قادر است دیابت نوع دوم را تا ۱۴ درصد کاهش دهد که طبق گفته ی محققان این کشف بزرگی برای درمان بیماری دیابت است.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *