Galaxy Grand Prime ؛بهترین گزینه برای خرید زیرِ ۲۰۰ دلار

Galaxy Grand Prime ؛بهترین گزینه برای خرید زیرِ ۲۰۰ دلار
  • 1394/2/15
  • علی رضاپور
  • 0

کمپانی سامسونگ اسمارت فون های زیادی را با ویژگی های خارق العاده روانه ی بازار کرده است اما قیمت آن ها بسیار بالاست. در ادامه به بررسی یکی از ارزان ترین آن ها نسبت به ویژگی هایشان می پردازیم. در ادامه با گویا آی تی همراه شوید. به عنوان مثال آخرین پرچم دار کمپانی سامسونگ، Galaxy S6 ، با قیمت ۶۰۰ دلار آغاز می گردد. حال فکر کنید که اسماتر فونی با توانایی بالا با قیمتی زیر ۲۰۰ دلار به فروش می رسد. قیمت اسمارت فون Grand Prime از ۱۸۰ دلار شروع می شود. گوشی های اندکی وجود دارند که با قیمت زیر ۲۰۰ دلار یک صفحه نمایش ۵ اینچی، دوربین جلوی ۵ و دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی و همچنین فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ HD را ارائه دهند. از جمله ویژگی های نرم افزاری آن می توان به اندروید KitKat 4.4 اشاره کرد. این اسمارت فون از لحاظ فروش یکی از موفق ترین و برترین نمونه های کمپانی سازنده (سامسونگ) می باشد.

در ادامه به بررسی جزئیات مختلف Galaxy Grand Prime می پردازیم.

طراحی و ساختار

  • صفحه نمایش ۵ اینچی TFT با روزولوشن (وضوح) ۹۶۰ در ۵۴۰ و چگالی پیکسلی ۲۲۰ppi
  • اندازه : ۵٫۷ در ۲٫۸ در ۰٫۳۴ اینچ یا به عبارتی دیگر ۱۴۴٫۸ در ۷۲٫۱ در ۸٫۶ میلی متر
  • وزن: ۵٫۵ اُنس یا به عبارتی دیگر ۱۵۶ گرم

در طول چند مدت اخیر، اسمارت فون های ارزان قیمت زیادی معرفی شدند که اغلب آن ها از لحاظ مشخصات سخت افزاری پایینی هستند در حالی که اگر به مشخصات Grand Prime نگاهی بیاندازید، تصور می کنید که یک گوشی ۵۰۰ دلاری است؛ اما این طور نیست. این اسمارت فون یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار می باشد. سامسونگ کلید قفل و پاوِر همه ی محصولات خود را در سمت راست آن ها قرار می دهد. برای ایجاد تقارن، کلید ولوم (تنظیم صدا) در سمت چپ قرار دارد. در زیر آن ها پورت micro USB برای شارژ و اتصال به رایانه و در بالای آن ها ورودی هندزفری وجود دارد. همچنین این نسخه دارای یک فلَش LED نیز می باشد.

 همان طوری که ذکر شد، رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ برای یک صفحه نمایش ۵ اینچی بسیار کم است. از جمله معایب این اسمارت فون، وضوح پایین صفحه نمایش است. این اسمارت فون، یک نمونه ی میان رده در محصولات سامسونگ است. اگر بخواهیم آن را با مدلی دیگر مقایسه کنیم، Moto G بسیار مناسب خواهد بود. Moto G نیز دارای صفحه نمایشی با اندازه ی مشابه نسبت به Grand Prime می باشد با این تفاوت که رزولوشن Moto G برابر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است که از این لحاظ برتری فاحشی علیه Grand Prime دارد. البته صفحه نمایش آن چنان هم حائز اهمیت نیست. لازم به ذکر است که رزولوشن پایین باعث پیکسلی شدن تصاویر و بازی های با کیفیت می شود.

سیستم عامل و اپلیکیشن ها

Android 4.4 KitKat، نسخه ای به روز برای یک اسمارت فون نیست اما هنوز هم کارایی و سرعت خود را حفظ کرده است. سرعت و کارایی این نسخه از اندروید قابل قیاس با اندروید ۵٫۰ Lollipop خواهد بود. رابط کاربری یا به اختصار UI این محصول کمی ساده و سطحی است. به عنوان مثال قابلیت تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش را ندارد. قابلیت ذخیره ی انرژی (Power Saving) آن زبانزد است که می توان ساعت ها با شارژ کم سپری کرد. در همه ی گوشی ها به ویژه اسمارت فون های سامسونگ نرم افزار هایی به صورت پیش نصب قرار دارند که در Galaxy Grand Prime بسیار کم هستند.

کیفیت دوربین

  • دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی
  • دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی
  • فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۳۰fps)

gsfgsgswgegegwegsg7524

کیفیت دوربین اسمارت فون Grand Prime با Moto G به طور عجیبی برابر است. یعنی هیچ کدام از آن ها را نمی توان برنده اعلام کرد. Grand Prime از لحاظ کیفیت دوربین یکی از بهترین اسمارت فون های رده متوسط جهان به حساب می آید.
فوکوس خودکار (Auto focus) مهم ترین عامل یاری دهنده در کیفیت هر دوربینی است. دوربین Grand در بعضی مواقع دچار نقص در فوکوس اتوماتیک می شود و در نتیجه فوکوس نمی کند. این عامل سبب تار شدن بعضی از تصاویر خواهد شد. سیستم کنترل نور دوربین اسمارت فون یاد شده بسیار پیشرفته است. در همین راستا، بهترین تصاویری که توسط این گوشی اخذ می شود در فضای باز و زیر نور خورشید می باشد. البته یادتان باشد که حالت پیش فرض دوربین Prime بر روی ۶ مگاپیکسل ذخیره شده است که باید آن را رد قسمت تنظیمات به ۸ مگاپیکسل ارتقاء داد. همچنین جالب توجه است که دوربین Grand Prime قابلیت گرفتن تصاویر پانوراما (panorama) و HDR نیز را داراست.

در اغلب محصولات سامسونگ و کمپانی های دیگر اپلیکیشن ویرایش عکس از پیش نصب شده است تا اگر مایل به ویرایش تصاویر اخذ شده شدید به راحتی قادر به انجام آن باشید. متاسفانه در Grand Prime این اپلیکیشن وجود ندارد. با وجود همه گیر شدن عکس سلفی، کمپانی سازنده ی Grand Prime بسیاری از امکانات سلفی را در دوربین آن قرار داده است. به عنوان مثال هنگامی که کف دستتان را در مقابل دوربین قرار دهید یا اینکه دستوری صوتی به آن بدهید دوربین از شما سلفی می گیرد. دستور صوتی می تواند کلمه ای پیش فرض مانند cheese و یا هرچیز دیگر باشد.

اگر یک عکس سلفی (خودنگار) به وسیله ی این اسمارت فون بگیرید خواهید دید که این کیفیت برای عکس سلفی بسیار بالاست. به تصاویر زیر نگاه کیند. این تصاویر توسط دوربین ۸ مگاپیکسلی Grand Prime اخذ شده است.

grandprimebee

grandprimeflowerهمان طوری که گفته شد، تصاویر اخذ شده در طبیعت و فضای باز و زیر نور خورشید کیفیتی عالی دارند.

در این اسمارت فون فناوری NFC نیز وجود دارد.

NFC مخفف کلمه ی Near Field Communication می باشد و همان طوری که از نام آن نیز مشخص است مجموعه ای از استانداردهای مخابرات بی سیم در فاصله های محدود و کوتاه است. تلفن های هوشمند و یا گجت هایی که دارای فناوری NFC هستند می توانند به سادگی اطلاعات را بین خود جا به‌ جا کنند. امنیت این فناوری بسیار بالاتر از فناوری های ارتبازی قبلی است. کارشناسان حوزه ی مخابرات و فناوری اطلاعات آینده ی این فناوری را بسیار روشن می بینند.

[ منبع: CNET ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *