صدور مجوز ورود به جاده برای اولین کامیون خودران

صدور مجوز ورود به جاده برای اولین کامیون خودران
  • 1394/2/16
  • مهدي ده نبي
  • 0

یک کامیون ساخته شده توسط شرکت Daimler که خودران است، مجوز قانونی عبور و مرور در بزرگراه های نوادای آمریکا را دریافت کرد. با گویا آی تی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این موضوع در اختیار شما بگذاریم.

 Brian Sandoval ، نام شخصی است که توانست برای اولین بار، مجوز ورود به جاده برای ماشین های اینچنینی را دریافت نماید. سیستم خودکار این کامیون مانند سایر ماشین های خودران دیگر، توسط سنسور، دوربین، رادار و سخت افزار کامپیوتری آن کنترل می شود. شایان ذکر است که این کامیون به صورت کامل خودران نبوده و نیاز به یک راننده پشت فرمان نیز دارد.

Truck

بر طبق گزارشات، به محض روشن شدن این کامیون و آماده شدن آن برای حرکت، سنسورها و کامپیوترهای قرار گرفته در آن مسئولیت حفظ سرعت قانونی، ماندن در خط مشخص برای حرکت، حفظ فاصله مطمئن از ماشین جلویی و همچنین کاهش سرعت و ایستادن آن در ترافیک ها را بر عهده خواهند داشت. این کارها، باعث می شود تا شخص راننده آزاد باشد تا به راحتی به مسیریابی، برنامه ریزی و یا سایر امور مشغول شود. در شرایط خاص مانند خارج شدن از بزرگراه و ورود به مناطق شهری، کنترل کامیون به عهده راننده خواهد بود.

این کامیون قبل از مجوز ورود به جاده، بیش از ۱۰ هزار مایل را برای تست پشت سر گذاشته است و در حال حاضر، تنها دو عدد از آنها موجود می باشد. مشخص نیست که کمپانی تولید کننده، یعنی شرکت Daimler، نقشه ای برای تولید تعداد بیشتری از آنها را دارد یا خیر؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *