اندروید M در کنفرانس I/O گوگل معرفی خواهد شد

اندروید M در کنفرانس I/O گوگل معرفی خواهد شد
  • 1394/2/17
  • حسین محمودزاده
  • 0

همانند سال های گذشته، گوگل در کنفرانس سالانه اش به نام I/O از نسخه جدید اندروید رونمایی خواهد کرد.

این شرکت هنوز به طور رسمی این موضوع را تایید نکرده، اما طبق توضیحات مختصری که در برنامه ریزی های انجام شده برای I/O ذکر شده بود، نام Android M به چشم می خورد (توضیحات مذکور از وب سایت I/O حذف شده است). البته این نوع نامگذاری قبلا هم توسط گوگل سابقه داشته است، به طوری که اندروید ۵٫۰ آبنبات چوبی قبل از عرضه رسمی توسط گوگل با نام Android L شناخته می شد. با این که نسخه آبنبات چوبی هنوز پیشترفت زیادی نداشته و تنها بر روی ۱۰ درصد دستگاه های اندروید نصب شده است ولی به نظر می رسد گوگل نمی خواهد از سرعت خود در ادامه توسعه آندروید بکاهد.

متاسفانه توضیحاتی که در سایت I/O منتشر شدند جزئیات زیادی را فاش نمی کنند و تنها به این نکته اشاره شده بود که اندروید M “قدرت آندروید را در تمامی زمینه ها به ارمغان خواهد آورد”. گوگل همواره تلاش کرده است استفاده از اندروید را تا جای ممکن و در تمام پلتفرم های تلفن همراه، تبلت، اتومبیل های هوشمند، تلویزیون های هوشمند و حتی سیستم عامل Chrome OS توسعه دهد. ولی این طور که به نظر می رسد در حال حاظر این شرکت بیشتر تمرکز خود را بر روی جلب سرمایه گذاری بر روی اندروید معطوف کرده است و به وضوح به حمایت توسعه دهندگان در این راه نیاز دارد.

googleio2015در بخش دیگری از توضیحات منتشر شده در سایت فوق، به این نکته اشاره شده که گوگل در حال تصحیح رویکرد خود در مورد سیستم جدید اعلان ها، که در اندروید آبنبات چوبی ارائه داده است، می باشد. همینطور به دسترسی صوتی (Voice Access) اشاره شده که امکان کنترل صوتی بخش های مختلف برنامه های اندروید توسط کاربر را میسر می کند. گوگل این ویژگی را به صورت زیر توصیف کرده است:

در تلفن های هوشمند، لمس صفحه به عنوان اصلی ترین روش ورود اطلاعات در نظر گرفته شده است. با وجود یک میلیارد کاربر فعالاندروید، هنوز این شیوه به قوت خود باقی مانده است. حال چگونه می توان بدون کمترین دشواری برای توسعه دهندگان روشی نوین ارائه کرد؟ ما در این راه سرویس دسترسی صوتی را ارئه کرده ایم. سرویسی که به کاربر امکان می دهد تنها به واسطه صدای خود با دستگاه اندرویدی اش ارتباط برقرار کند. تمرکز ما بیشتر بر روی این مسئله بوده که توسعه دهندگان بتوانند با پشت سر گذاردن ساده ترین گام ها از این سرویس در برنامه های خود استفاده کرده و بهترین نتیجه را دریافت کنند.

باید منتظر ماند و دید طی هفته های آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. همایش I/O گوگل روز ۲۸ می ۲۰۱۵ ساعت ۱۲:۳۰ ظهر به وقت محلی شروع به کار خواهد کرد.

منبع: [theverge]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *