Uber مشتری جدی سرویس نفشه Nokia Here

Uber مشتری جدی سرویس نفشه Nokia Here
  • 1394/2/20
  • حسین محمودزاده
  • 0

شرکت Uber ارائه دهنده سرویس معروف تاکسی یاب، به جمع مشتریان سرویس نقشه نوکیا به نام Here پیوسته است و آنطور که خبر ها حکایت دارند، پیشنهادی ۳ میلیارد دلاری ارائه داده است. البته این سرویس نقشه خوانی نوکیا مشتریان سرشناس دیگری همچون شرکت های خودروساز BMW، Mercedes و Audi دارد که کار را برای Uber سخت خواهند کرد.

Uber قصد دارد با خرید سرویس Here از آن در سروس تاکسی یاب و همچنین سرویس تحویل غذای خود استفاده کند. Uber پیش از این نیز در جهت تقویت سیستم نقشه خوانی خود، اقدام به خرید شرکت نقشه برداری deCarta نیز نموده بود و همچنین از مهندسین این حوزه نیز برای تقویت این بخش استفاده نموده است.

uber-taxxi2اگر رقم ۳ میلیاردی به نظرتان زیاد می آید، بهتر است کمی تامل کنید چون این معامله سود فراوانی برای Uber خواهد داشت. به گفته نیویورک تایمز:

سرویس نقشه خوانی نوکیا بیشتر از ۸۰ درصد از سهم بازار مسیریاب های خودرو ها را در اختیار دارد و سالانه میلیون ها دلار صرف بروزرسانی نقشه های خود از نیویورک گرفته تا دهلی نو، می کند. همچنین شرکت Here که در برلین واقع شده، ۶۰۰۰ کارمند در سرتاسر جهان دارد که برای بهیود نقشه های این شرکت در تلاش هستند و همینطور شبکه ای از خودرو های متصل به شبکه که روزانه تقریبا ۳ میلیون مطابقت سازی در این بخش صورت می گیرد. در آمد سالانه Here چیزی بالغ بر ۱٫۱ میلیارد دلار گزارش شده که ۸ درصد از کل فروش نوکیا در سال ۲۰۱۴ را به خود اختصاص می دهد.

در حال حاظر Uber از سرویس نقشه گوگل برای برطرف کردن نیازهای خود استفاده می کند که اگر این معامله نهایی شود، از این پس شرکت Uber می تواند سرویس نقشه مختص به خود را داشته باشد. قرار است نوکیا تا پایان ماه May تصمیم خود را در این باره اعلام کند.

منبع: [sciencetimes]

دیدگاه خود را وارد کنید