تغییر رنگ چشم با بیماری ابولا

تغییر رنگ چشم با بیماری ابولا
  • 1394/2/21
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی; پزشک ایان گروژر که دچار بیماری ابولا بود پس از گذشت دوماه، درمان شد ولی اتفاق حیرت انگیزی رخ داد که همه ی پزشکان آن بیمارستان متحیر شدند زیرا پس از اینکه بیماری این پزشک درمان شد ناگهان یکی از چشمانش تغییر رنگ داد و درد شدید چشمش باعث شد به بیمارستان مراجعه کند.

جناب گروژر هنگامی که برای امداد رسانی به بیماران مبتلا به ابولا به آفریقا رفته بود دچار این بیماری شد که پس از دوره ی موفق درمان به خانه بازگشت اما پزشکان از اینکه چشم او تغییر رنگ داده و درد شدید آن باز او را به بیمارستان کشانده است متحیر شدند.

۳۱۶۷۱۵۷_۸۰۲

پزشکان پس از معاینات و بررسی هایی که بر روی چشم دکتر گروژر انجام دادند متوجه شدند بیماری ابولا در همان چشم او که تغییر رنگ داده و درد دارد جمع شده است. پزشکان بر روی بیشتر بیماران درمان شده ی ابولا بررسی هایی انجام دادند و متوجه شدند کسانی که از بیماری ابولا پاک شده اند با عوارض جانبی مانند بهم خوردن قائدگی در زنان، سردرد های مزمن، تب شدید و کم شنوایی رو به رو گردیدند اما تغییر رنگ چشم پزشک گروژر یک مورد استثنایی است. طبق بررسی های آنها، چشم از عمل واقعی سیستم ایمنی بدن جدا است و به همین دلیل بیماری ابولا توانسته در آن تجمع  کند و رشد یابد. به غیر از این موارد، افرادی بوده اند که پس از درمان بیماریشان، احساس ضعف و ناتوانی داشته اند ولی هرگز پزشکان تغییر رنگ چشم را از بیماری ابولا انتظار نداشتند.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *