اجرای مرورگر وب بر روی ساعت هوشمند اپل

اجرای مرورگر وب بر روی ساعت هوشمند اپل
  • 1394/2/21
  • حسین محمودزاده
  • 0

وبگردی با ساعت هوشمند مطمئنا ایده زیاد خوبی نیست و بیشتر استفاده کنندگان نیز با آن موافقند، برای همین هم اپل در ساعت هوشمند خود هیچ مرورگر اینترنتی داخلی قرار نداده است. و به طور کلی ساعت هوشمند وسیله ای برای وب گردی به شمار نمی آید.

به هر حال به گزارش سایت ۹to5Mac، هکر معروف آیفون یعنی Comex توانسته با هک کردن ساعت هوشمند اپل، مرورگر وب را بر روی این وسیله اجرا نماید. در ویدیویی که روز یکشنبه پخش شد، سایت جستجوی گوگل بر روی ساعت هوشمند اپل فراخوانی شده است، اما عکس آن لود نشده و همچنین هیچ صفحه کلیدی برای وارد کردن اطلاعات به چشم نمی خورد.

x11-1431320352-applewatch.jpg.pagespeed.ic.BzaLceGsEcبه نوشته وبسایت ۹to5Mac:

اپل اخیرا یک SDK داخلی برای ساعت اپل معرفی کرده است که به توسعه دهندگان امکان تولید نرم افزارهایی که کدهای آنها تماما قایل اجرا در داخل خود سیستم عامل ساعت هوشمند می باشند، می دهد (این کار فعلا توسط افزونه ای به نام WatchKit و تحت برنامه نویسی iPhone انجام می شود). تا زمان ارائه این SDK این قبیل هک ها نمونه ای از کارهایی را نشان می دهند که بر روی ساعت اپل قابل انجام هستند.

اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم، صفحه ۱٫۵ اینچی ساعت هوشمند هیچگاه برای وب گردی مناسب نخواهد بود، و این کار بر روی صفحه نمایشی با این ابعاد واقعا اعصابی پولادین طلب می کند! ولی این به معنای ناتوانی ساعت های هوشمند از فراخوانی صفحات وب نمی باشد.

تاکنون Comex هیچ اطلاعاتی در خصوص این هک اعلام نکرده است. همچنین طبق اعلام رسمی اپل، نرم افزارهای شخص ثالث (Third-Party) برای ساعت هوشمند این شرکت اواخر امسال عرضه خواهند شد.

منبع: [gizbot]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *