۵ اپلیکیشن اندرویدی برای صرفه جویی در مصرف باطری

۵ اپلیکیشن اندرویدی برای صرفه جویی در مصرف باطری
  • 1394/2/22
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

تمام شدن سریع شارژ باطری همیشه یکی از دغدغه های اصلی دارندگان گوشی و تبلت بوده است. بعضی مواقع این کاهش به دلیل استفاده از اپلیکیشن های پرمصرف همچون بازی هاست و بعضی مواقع به دلیل عدم تعدیل برخی تنظیمات همچون میزان روشنایی صفحه نمایشگر که مقدار زیادی از شارژ باطری را به خود اختصاص میدهد.

در این میان اپلیکیشن هایی نیز عرضه شده اند که میتوانند در صرفه جویی در مصرف شارژ باطری به شما کمک کنند. یکی از کارهایی که این اپلیکیشن ها انجام میدهند توقف پروسه های غیرضروری و تعدیل تنظیمات گوشی یا تبلت است که میتواند بسیار کمک کننده باشد. در زیر به بررسی مختصر ۵ اپلیکیشن در این زمینه میپردازیم:

DU Battery Saver

یکی از بهترین برنامه های رایگان برای صرفه جویی در مصرف شارژ باطری، این برنامه به گفته توسعه دهندگانش قادر است مصرف شارژ باطری در گوشی یا تبلت شما را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. این برنامه دارای ابزارکی (ویجتی) است که میتواند در صفحه آغازین گوشی یا تبلت شما قرار گیرد و فقط با یک لمس ساده کلیه پروسه های غیرضروری و پرمصرف که در پشت زمینه در حال اجرا هستند را متوقف کند. برنامه دارای حالت های مختلفی برای صرفه جویی در مصرف شارژ باطری نیز هست که شما میتوانید به اقتضای کاربری خود هر کدام از این حالت ها را انتخاب کنید. همچنین برنامه قادر است میزان باقی مانده شارژ باطری را به صورت درصد یا زمان باقی مانده تا اتمام کامل شارژ به شما نشان دهد.

۱(۱)

Battery Doctor – Battery Saver

یکی از معروفترین برنامه های اندرویدی برای صرفه جویی در مصرف شارژ باطری با بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر از سراسر دنیا، این برنامه نیز همانند برنامه قبلی قادر است با توقف پروسه های غیر ضروری و تعدیل تنظیمات گوشی یا تبلت مصرف شارژ باطری در آن را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. از جمله قابلیت های جالب برنامه آن است که میتواند به شما بگوید در شرایط مختلف همچون اجرای بازی، استفاده از وای فای و … چقدر باطری گوشی یا تبلت شما دوام خواهد آورد. از دیگر قابلیت های برنامه میتوان به مواردی همچون اعلام زمان باقی مانده برای شارژ کامل یا اتمام شارژ، نمایش دمای باطری، توقف پروسه های غیرضروری حتی زمانی که صفحه نمایشگر گوشی خاموش است، استفاده از روش منحصر به فردی برای شارژ باطری به نام روش سه مرحله ای که مانع شارژ بیش از اندازه باطری میشود و برخورداری از حالت های مختلف برای شارژ باطری به اقتضای نوع کاربری (کلاس، محل کار، زمان خواب و …) اشاره کرد.

۲(۱)

Smart Battery Saver and Booster

برنامه رایگانی برای صرفه جویی در مصرف شارژ باطری و به گفته توسعه دهندگانش معاف کردن شما از شارژ کردن وقت و بی وقت گوشی یا تبلت تان، این برنامه نیز مانند دو اپلیکیشن قبلی قادر است زمان باقی مانده تا شارژ کامل یا مصرف کامل شارژ باطری را به شما نشان دهد. روش صرفه جویی این برنامه نیز تفاوتی با دو اپلیکیشن قبلی ندارد: توقف پروسه های پرمصرف و غیر ضروری که در پشت زمینه در حال اجرا هستند و تعدیل تنظیمات گوشی یا تبلت که البته به غیر از میزان روشنایی صفحه نمایشگر شامل موارد دیگری همچون بلوتوث، وای فای و جی پی اس نیز میشود. همانطور که میدانید سه مورد مذکور مصرف شارژ باطری را میتوانند تا حد زیادی افزایش دهند. امکان انتخاب حالت های مختلف برای صرفه جویی در مصرف شارژ باطری با توجه به کاربری های مختلف (کلاس، محل کار، زمان خواب و …) و نمایش جزئیات دیگری همچون دمای باطری، ولتاژ باطری و میزان سلامت باطری نیز از دیگر امکانات این برنامه است.

۳(۱)

Talking Battery

برنامه ای ساده برای صرفه جویی در مصرف شارژ باطری که یک فرق اساسی با سه برنامه فوق دارد: این برنامه دارای یک سری صداهای از پیش ضبط شده است که شما را از وضعیت شارژ باطری دستگاه تان مطلع میکنند و اینکه آیا شارژ باطری از طریق کابل یو اس بی انجام میشود یا آداپتور. در واقع اطلاع شما از وضعیت شارژ باطری تان به صورت صوتی انجام میشود. برنامه دارای تنظیمات مختلف و امکان کنترل دیگر برنامه ها برای استفاده از شارژ باطری است. همچنین حالتی به نام “صرفه جویی در مصرف شارژ” در آن وجود دارد که در این حالت مثلا وای فای دستگاه شما را برای مدت زمان خاصی خاموش میکند به طوری که شارژ باطری به دلیل نگه داشتن اتصال وای فای بی مورد مصرف نشود.

۴(۱)

Easy Battery Saver

Easy Battery Saver همانطور که از اسمش بر می آید برنامه ای برای صرفه جویی آسان در مصرف شارژ باطری است. این برنامه بیش از ۲۰ میلیون دانلود بار در گوگل پلی دانلود شده و از مجموع ۹۱۷ هزار امتیازی که به آن داده شده متوسط ۴٫۶ ستاره از ۵ ستاره را دریافت کرده است. برنامه علاوه بر کنترل هوشمند مواردی از قبیل اتصال به اینترنت، تنظیم زمان روشن ماندن صفحه نمایشگر در صورت عدم استفاده از گوشی یا تبلت و تنظیم میزان روشنایی صفحه نمایشگر امکان تعیین تنظیمات گوشی در حالت “خواب” به گونه ای که کمترین استفاده از شارژ باطری شود را نیز داراست. برنامه علاوه بر برخورداری از یک راهنمای عملی ساده که روش استفاده از برنامه را به گونه ای کاملا تعاملی آموزش میدهد قادر است لیستی از برنامه هایی که در گوشی یا تبلت شما در حال اجرا هستند به همراه میزان مصرف شارژشان را نیز نشان دهد.

۵(۱)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *