Vector پیشنهادی ویژه برای عاشقان تعقیب و گریز

Vector پیشنهادی ویژه برای عاشقان تعقیب و گریز
  • 1394/2/23
  • محمد رضایی یزدی
  • 2

بازی های سبک دویدنی مدتی است که از محبوبیت خاصی برخوردار شده اند. شاید دلیل اصلی آن راحتی انجام این بازی ها و در عین حال هیجان انگیز بودنشان است. در اینگونه بازی ها اگر سرعت عمل نداشته باشید نمیتوانید زیاد در بازی پیشرفت کنید و به مراحل بالاتر آن برسید.

چیزی که هیجان بازی را بیشتر هم میکند آن است که بدانید کاراکتر دیگری پشت سر شما مثل عقاب می آید و اگر لحظه ای غفلت کنید شما را خواهد گرفت! بازی که در زیر به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت از جمله معدود بازی هایی است که ضمن داشتن تمام فاکتورهای هیجان انگیز بازی های دویدنی موضوع و محیطی کاملا جدی دارد.

سازمانی قدرتمند با استفاده از فناوری خاصی قطعه ای روی سر انسان ها کار گذاشته که میتواند مغزشان را کنترل کند و از آنها بیگاری بکشد. رئیس این سازمان که مثل دیکتاتورها رفتار میکند در پرده ای که در اول بازی به نمایش در می آید و شما را کاملا در جریان بازی قرار میدهد به کسانی که در اصل در اسارتش هستند میگوید ما به شما همه چیز میدهیم آرامش، رفاه، زندگی خوب و … فقط در ازای اینکه مطلقا از ما تبعیت کنید. شخصیت اصلی بازی یا همان Vector ناگهان با شنیدن این حرف فریاد میکشد و قطعه ای که روی سرش گذاشته را به زمین میاندازد. همان لحظه ماموران سازمان متوجه میشوند و به سمتش می آیند تا دستگیرش کنند اما او از طرف دیگر ساختمان پنجره را شکسته و به بیرون میپرد… بازی از اینجا شروع میشود و حالا از این پس کنترل شخصیت اصلی بازی یا همان وکتور به دست شما سپرده میشود.

 Vector-for-Android

تمرکز این بازی روی حرکات آکروباتیک برای عبور از موانع شهری است که اصطلاحا با نام پارکور شناخته میشوند. این حرکات آکروباتیک میتوانند یک پرش معمولی یا حتی معلق زدن از پشت باشند. چیزی که اهمیت دارد آن است که آنها را به موقع انجام دهید وگرنه ماموری که در حال تعقیب شماست زمان کافی پیدا خواهد کرد که خود را به شما برساند. در مواجهه با موانع این بازی اگر هیچ کاری انجام ندهید خود Vector از مانع عبور خواهد کرد اما با اتلاف وقت زیاد و به شکلی کاملا ناشیانه. در واقع دویدن در این بازی به عهده وکتور است و به صورت خودکار انجام میشود، اما کمک به وکتور برای عبور از موانع مختلف به عهده شماست. این کار نیز به راحتی صورت میگیرد: در مواجهه با موانعی که باید از روی آنها پرید کافی است انگشت تان را روی صفحه نمایشگر به سمت بالا بکشید و در برخورد با موانعی که باید از زیر آنها عبور کرد فقط باید انگشت تان را به سمت پایین صفحه نمایشگر بکشید.

 download-game-vector-android-ios

همانطور که ذکر شد زمان انجام یک حرکت آکروباتیک در این بازی از اهمیت خاصی برخوردار است. به عنوان مثال فرض کنید باید فاصله میان دو دیوار را بپرید. اگر قبل از رسیدن به لبه دیوار این کار را انجام دهید وکتور میپرد اما از طرف دیگر به جای آنکه روی دیوار بعدی فرود بیاید در کنار لبه آن فرود می آید و باید دستش را دوباره به لبه گرفته و خودش را بالا بکشد که همین اتلاف وقت کوچک میتواند باعث نزدیک تر شدن مامور به او شود در صورتی که اگر صبر کنید تا وکتور به لبه دیوار نزدیکتر شود و بعد بپرید آنگاه او دقیقا روی دیوار بعدی فرود می آید و زمانی را هم از دست نخواهد داد. در حین بازی پستی و بلندی هایی نیز در مسیر وجود دارد که اگر وکتور معمولی بدود در این پستی و بلندی ها زمان از دست خواهد داد در حالی که آنها را میتواند با یک پرش پشت سر بگذارد.

 maxresdefault

موسیقی منوی اصلی و همچنین متن بازی به خوبی انتخاب شده اند و حس تعقیب و گریز را به خوبی انتقال میدهند. بازی کلا دارای سه صحنه است و هر صحنه بیش از ۱۰ مرحله را در خود جای داده است. این صحنه ها عبارتند از: مرکز شهر، محوطه ساخت و ساز و پارک صنعتی. بازی از صحنه مرکز شهر شروع میشود. قبل از شروع هر مرحله حرکت یا حرکات آکروباتیکی که برای عبور از آن مرحله به آنها نیاز دارید به شما نشان داده میشود. البته این بدان معنا نیست که بدون آنها نمیتوانید از آن مرحله عبور کنید ولی اگر میخواهید سه ستاره مرحله را بگیرید توصیه میکنیم از این حرکات آکروباتیک استفاده کنید. برخی از حرکات آکروباتیک ابتدایی به صورت پیش فرض فعال هستند ولی برخی دیگر را باید با سکه هایی که در ضمن بازی جمع آوری میکنید خریداری کنید. استفاده از حرکات آکروباتیک هم روش خاص خود را دارد. اگر در ابتدای بازی حرکت آکروباتیکی را خریداری کرده باشید در وسط بازی با مربع هایی برخورد میکنید که تصویر همان حرکت آکروباتیک روی آنها قرار گرفته و به محض رسیدن به آنها و حرکت انگشت به سمت بالای صفحه نمایشگر حرکت مورد نظر انجام شده و تا حد زیادی در زمان شما صرفه جویی میشود در غیر این صورت علامت قفل روی مربع ها قرار خواهد گرفت.

 S34UR1UrLMmAaWj3AAF0e_fc8VE56

تا سه مرحله اول بازی را بدون پیش نیاز میتوانید انجام دهید ولی از مرحله چهارم به بعد برخی از مرحله ها دارای پیش نیاز هستند. مثلا برای باز کردن قفل مرحله چهارم باید در سه مرحله قبلی جمعا ۴ ستاره بدست آورده باشید یا اینکه ۴۰۰ واحد پول جمع آوری کرده باشید. بنابراین اگر هیچ کدام از این پیش نیازها را نداشته باشید یا باید برگردید و مراحل قبلی را با زمان کمتری به پایان برسانید و ستاره بیشتری بگیرید یا اینکه مراحل قبلی را دوباره بازی کنید و پول های سر راهتان را جمع آوری کنید تا پول کافی برای باز کردن قفل مرحله بعدی را بدست آورید. همین حالت برای باز کردن قفل صحنه های بازی نیز وجود دارد. مثلا برای باز کردن قفل صحنه “محوطه ساخت و ساز” یا باید در مرحله ۱۱ صحنه قبلی (مرکز شهر) یک ستاره گرفته باشید یا اینکه قفل صحنه را با ۵۰۰۰ واحد پول بازی باز کنید.

 vector-facebook_2_big

از پول هایی که در بازی بدست میاورید میتوانید برای خرید اقلام پوشیدنی (کلاه، شلوارک، شال گردن و …)، حرکات آکروباتیک و وسایل کمکی برای وکتور نیز استفاده کنید. یکی از این وسایل force blaster‌ (نیرو دهنده ناگهانی) است که میتوانید از آن برای دور کردن ماموری که در تعقیب تان است استفاده کنید، البته فقط یک بار. شما میتوانید به هر تعداد از این وسیله یا هر وسیله دیگری که میخواهید خریداری کنید و به همان تعداد از آنها استفاده کنید. وقتی وسیله کمکی را خریداری کرده باشید آیکن آن را در صفحه بازی خواهید دید و میتوانید به راحتی با لمسش از آن استفاده کنید. در هر مرحله اگر مامور به شما برسد بازی را خواهید باخت و آن مرحله مجددا از ابتدا شروع میشود. برای مراحل سخت بازی از یک طرف این احساس که مامور ممکن است هر لحظه به شما برسد هیجان بازی را بیشتر میکند ولی از طرف دیگر دستگیری های متعدد و شروع شدن بازی از ابتدای مرحله بدون در نظر گرفتن آن همه مانعی که پشت سر گذاشته اید میتواند کمی آزار دهنده باشد! همین جاست که استفاده از وسایل کمکی در بازی عملا کاربرد خود را نشان میدهد.

 vector-android-3

خبر خوب اینکه این بازی روی بیشتر نسخه های اندروید (اندروید ۲٫۳ به بالا) قابل اجراست و امکان کاهش کیفیت گرافیک نیز در آن وجود دارد تا اگر احیانا گوشی تان سخت افزار قوی ندارد بتوانید به راحتی این بازی را انجام دهید. همچنین بازی به گونه ای بهینه شده که مصرف شارژ باطری در آن چندان بالا نباشد و شما میتوانید تا مدتها از این بازی هیجان انگیز بدون نگرانی از تمام شدن سریع شارژ تان لذت ببرید. راستی داشت یادمان میرفت! حالت دیگری نیز جدیدا به بازی اضافه شده که در آن میتوانید به جای وکتور نقش ماموری که به دنبال اوست را بازی کنید. شما دوست دارید کدام شوید وکتور یا مامور؟

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. بازیه بسیار عالی هسته خیلی دوسش دارم هر روز این بازی رو انجام میدم

  2. باسلام
    خیلی عالی وهیجان انگیزه ممنون من خیلی دوسش دارم.
    سایتتون عالیه فقط اگه لینکای نرم افزاراروهم بزارین عالی ترمیشه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *