با ساعت Asus VivoWatch مراقب سلامتی خود باشید

با ساعت Asus VivoWatch مراقب سلامتی خود باشید
  • 1394/2/24
  • حسین محمودزاده
  • 0

شرکت ASUS روز دوشنبه از ساعت هوشمند سلامت محور خود به نام Asus VivoWatch رونمایی کرد. این رونمایی یک رونمایی جزئی قبل از معرفی کامل این محصول در نمایشگاه طراحی و مد میلان می باشد.

در حالی که هنوز ASUS از قیمت ، مشخصات و تاریخ عرضه این ساعت پرده برنداشته است ولی مشخص شده که ساعت Asus VivoWatch یک گجت پوشیدنی در زمینه تناسب اندام و سلامت بوده و از بدنه بادوام از جنس استیل ضد زنگ برخوردار است. همچنین این ساعت دارای گواهینامه IP67 در زمینه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به همراه سنسورهای تشخیص ضربان قلب و تشخیص و نظارت بر کیفیت خواب کاربر می باشد.

آنطور که از تصویر ساعت Asus VivoWatch می توان نتیجه گرفت، صفحه نمایش این محصول سیاه و سفید می باشد که این امر برای صرفه جویی در مصرف انرژی صورت گرفته است، همچنین میزان شارژ باطری نیز به وسیله یک LED سبز رنگ در قسمت پایینی صفحه نمایش نشان داده می شود. غیر از این اطلاعات، مطلب دیگری در مورد این ساعت بیان نشده و همه چیز به نمایشگاه مد میلان موکول شده است.

asus-vivowatchلازم به یادآوری است که پیش از این مدیرعامل شرکت ASUS آقای Jonney Shih تاکید زیادی بر روی طول عمر باطری این ساعت داشته و طبق گزارشات نیز باطری آن با یکبار شارژ قادر به ۱۰ روز کارکرد مداوم می باشد. همچنین باز هم طبق آنچه که از تصاویر بر می آید، این ساعت هوشمند بر پایه سیستم عامل شرکت گوگل یعنی Android Wear بنا نشده است.

قابل ذکر است که ASUS سخت به دنبال کنار گذاشتن سیستم عامل Android Wear در مورد ساعت های هوشمند ZenWatche این شرکت نیز می باشد و در حال حاظر بر روی سیستم عاملی با مصرف انرژی کمتر کار می کند.

در طی کنفرانسی که در ماه فوریه برگزار شد، مدیر بخش CEO این شرکت، آقای Jerry Shen خطاب به سرمایه گذاران ASUS گفته بود که این شرکت در حال کار بر روی سیستم عامل جدیدی برای ساعت های هوشمند است که باعث افزایش طول عمر باطری این دستگاه ها خواهد شد.

به هر حال این طرح یک پروژه بلند مدت می باشد و ASUS مجبور است تا به اتمام رسیدن این طرح از سیستم عامل Android Wear در محصولاتش استفاده کند. طبق شایعات منتشر شده، شاید ZenWatch 2 از سیستم عامل جدید ASUS استفاده کند.

آقای Shen در این باره می گوید:

دغدغه اصلی ما، مسئله صرفه جویی در مصرف باطری می باشد.

ما با شرکت گوگل بر روی سیستم عامل Android Wear همکاری خواهیم کرد، ولی در آینده ساعتی خواهیم ساخت (ZenWatch) که از این سیستم عامل استفاده نکرده و طول عمر باطری بیشتری نیز خواهد داشت.

منبع: [gadgets.ndtv]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *