اضافه شدن امکان جستجوی آهنگ به Android Wear

اضافه شدن امکان جستجوی آهنگ به Android Wear
  • 1394/2/27
  • حسین محمودزاده
  • 0

سیستم عامل اندروید ویر (Android Wear) یک سیستم عامل نوپا محسوب می شود. این سیستم عامل کم کم دارد به اولین سالروز تولد خود نزدیک می شود (اندروید ویر اولین بار در Google I/O سال قبل که در ماه ژوئن برگزار شد معرفی گردید).

این سیستم عامل هنوز راه درازی در پیش دارد و ما روزانه شاهد پیشرفت و تکامل بیشتر آن هستیم. بروزرسانی ۵٫۱٫۱ برای اندروید ویر، امکانات و ویژگی های زیادی اضافه می کند و رابط کاربری آن را بهبود می بخشد و مهمتر از همه پشتیبانی از WiFi را نیز به آن می افزاید.

یکی از امکانات خارق العاده دیگر که در این بروزرسانی اضافه شده است، امکان جستجوی آهنگ توسط Google Play Music می باشد. البته شما امکان جستجو در کل مجموعه آهنگ های خود را نخواهید داست، همانطور که در مورد Android Auto (سیستم عامل مخصوص خودروهای هوشمند) نیز این محدودیت وجود دارد. علت این امر نیز این است که اساسا این سیستم عامل به منظور پخش موسیقی طراحی نشده است و شما تنها قادر خواهید بود بین موزیک های اخیرا پخش شده خود، جستجو را انجام دهید، که این جستجو نیز می تواند درون آلبوم ها، لیست های پخش، ترانه ها و ایستگاه های رادیویی انجام شود. پس اگر به دنبال آهنگی می گردید که در چند ماه گذشته به آن گوش نداده اید بهتر است از این موضوع صرفنظر کنید و یا حداقل اگر نام آهنگ را به خاطر دارید از دستورهای صوتی ساعت اندرویدی خود استفاده کنید.

android-wear-leadتاکنون آپدیت ۵٫۱٫۱ تنها بر روی LG Watch Urbane و ASUS Zenwatch اعمال شده که البته در این بین هنوز برخی از کاربران ASUS Zenwatch این آپدیت را دریافت نکرده اند. به نظر می رسد این بروزرسانی در آینده ای نزدیک برای ساعت های Moto 360 و LG G Watch و LG G Watch R و Samsung Gear Live و Sony Smartwatch 3 نیز عرضه شود. برای اطلاع از این که این آپدیت برای ساعت شما ارائه شده یا نه می توانید بر روی کلید Check for Update در قسمت مشخصات گوشی لمس نمایید.

امکان جستجویی که برای ابزار Google Play Music ارائه شده، ممکن است راه خود را به سوی سایر اپلیکیشن های اندرویدی باز کند که پیش بینی می شود این اتفاق پس از کنفرانس Google I/O امسال رخ دهد. اضافه شدن قابلیت جستجو برای سایر برنامه های پخش صوت از قبیل Spotify و Rdio و Pocket Casts و Stitcher می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. خوشبختانه گوگل با ارائه امکانات محدود بر روی ساعت های اندرویدی قصد دارد تا این محصول به عنوان یک ساعت باقی بماند و تبدیل به صفحه نمایشی دیگر این بار بر روی مچ دست شما نشود.

منبع: [androidheadlines]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *