هدفونی که امواج مغز را در هنگام خواب دنبال می کند

هدفونی که امواج مغز را در هنگام خواب دنبال می کند
  • 1394/2/30
  • راضیه نائین
  • 0

هدفون هایی که دارای فناوری نویزگیر هستند می توانند گزینه ی خوبی برای استراحت در مکان های شلوغی مثل وسایل حمل و نقل عمومی ، اتوبوس و مترو باشند .  شما می توانید این هدفون ها را به گوش گذاشته و نشسته چشمانتان را روی هم بگذارید و استراحت کوتاهی بکنید اما این هدفون ها به دلیل گوشی های بزرگ و دسته های بدون انعطاف برای خواب و استراحت های طولانی اصلا راحت و مناسب نیست.   در همین راستا شرکت انگلیسی «Kokoon» وارد عمل شده و هدفون های هوشمند و راحتی  طراحی کرده که امواج مغز  را هنگام چرت زدن با حسگرهای «الکتروانسفالوگرافی» (یا EEG که برای ثبت فعالیت های الکتریکی مغز بکار می روند) خود بررسی کرده و با تشخیص هوشمند مناسب ترین زمان بیدار شدن کاربر از خواب را تشخیص داده و او را از خواب بیدار می کند .

kokoon-headphones-2

 

شرکت   «Kokoon»  برای راحتی این هدفون ها از بالشتک هایی استفاده کرده که درون آن ها ژل قرار دارد  تا در هنگام خواب بالشتک ها به راحتی روی گوش قرار بگیرند . هم چنین حسگرهای مخصوص تعبیه شده بر روی این هدفون به اپلیکیشن مخصوص همین هدفون ها در تلفن های هوشمند متصل می شود و اطلاعات مغز کاربر را به آن ارسال می کند . این اطلاعات به هدفون اجازه می دهد تا پس از دریافت اطلاعاتی که نشان دهد شخص به خواب رفته با فناوری نویز گیر خود صدای اطراف را گرفته و باعث می شود که فرد هیچ چیزی از فضای بیرون نشود . هم چنین  اپلیکیشن این هدفون ها قادر به تقسیم مراحل خواب با دسته بندی مختلف از جمله عمیق،سبک و بیدار، کیفیت خواب کاربر را ارزیابی می کند.

تیم طراح این هدفون به لطف سایت کیک استارتر سرمایه ۱۰۰ هزار دلاری مورد نظر شان را جذب کرده اند  و اگر همه چیز طبق برنامه های آن ها صورت بگیرد در اوایل فوریه ۲۰۱۶ شاهد عرضه این هدفون ها در بازار خواهیم بود .

منتع :[gizmag]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *