رقابت سازندگان تلفن های هوشمند برای تولید نکسوس جدید

رقابت سازندگان تلفن های هوشمند برای تولید نکسوس جدید
  • 1394/2/31
  • حسین محمودزاده
  • 0

اگر پیگیر اخبار بازار تلفن های هوشمند باشید حتما اطلاع دارید که گوگل برای تولید نسل جدید گوشی های نکسوس خود به دنبال تولید کننده ای مناسب می گردد تا در این زمینه با این شرکت همکاری نماید و به نظر می رسد گوگل با انتخاب های متعددی روبرو شده و همین امر انتخاب را برای این غول جستجوی اینترنتی، کمی مشکل ساخته است.

طبق اخباری که در سایت Digitimes منتشر شده است، تا به حال شرکت های از قبیل Lenovo و Xiaomi Technology و Huawei و LG برای ساخت نسخه بعدی نکسوس اعلام آمادگی کرده اند.

اگر چه برخی از این تولید کنندگان مانند LG قبلا نیز با گوگل در زمینه تولید گوشی های نکسوس همکاری داشته اند اما به نظر می رسد این بار گوگل به دنبال یک سازنده چینی می باشد.

nexus-5-blackاین تصمیم گوگل را می توان این گونه توجیه کرد که شاید گوگل می خواهد با انتخاب یک سازنده چینی، حضور خود در بازار چین را تقویت کند و علاوه بر آن دایره ارتباط خود با شرکای تجاری مختلف را توسعه بخشد.

لنوو می تواند یکی از گزینه های مناسب در این زمینه باشد به خصوص این که لنوو مالکیت موتورولا را نیز از گوگل تحویل گرفته است.

شیائومی نیز می تواند شانس بالایی در همکاری با گوگل داشته باشد، زیرا نایب رئیس این شرکت یعنی آقای Hugo Barra از مدیران سابق گوگل می باشد.

از طرف دیگر شرکت هواوی هم به خاطر عملکرد فوق العاده خود در چند سال اخیر توانسته توجه غول جستجوی جهان را به خود جلب کند.

در کل با اینکه هنوز شرکت سازنده نکسوس نسل بعد، مشخص نشده است اما همانطور که اشاره شد پیش بینی می شود تلفن هوشمند بعدی گوگل توسط یک شازنده چینی روانه بازار شود. باید منتظر ماند و دید بالاخره تصمیم گوگل در این زمینه چه خواهد بود.

منبع: [techradar]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *