ساخت خفاش مصنوعی برای ردیابی مسیر!

ساخت خفاش مصنوعی برای ردیابی مسیر!
  • 1394/3/2
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی; همانطور که می دانید پیدا کردن مسیر در تاریکی بسیار کار سختی است و فقط بعضی حیوانات می توانند به راحتی در تاریکی مسیر را پیدا کنند. تا به حال فناوری های نوظهور زیادی وارد زندگی انسان شده اند که این بار نوبت ساخت خفاش های مصنوعی است.

این خفاش مصنوعی horseshoe، کفش اسبی یا نعلی نیز نام دارد و سیستم Virginia Tech که یک نوع سیستم صوتی (سونار) است در این خفاش به کار رفته است که به آن کمک می کند مانند خفاش واقعی مسیر را در تاریک ترین نقاط پیدا کند.

۲۵۲۱

طبق گفته ی دانشمندان; خفاش ها با تولید صدایی از دهان خود مانند جیر جیر که به اطراف منعکس می شود و با تخمین و تجزیه و تحلیل فاصله ی زمانی صداهای خود که به اطراف پخش و منعکس می شود می توانند بفهمند که شکارچی یا موانعی سر راهشان قرار دارد یا خیر! دانشمندان Virginia Tech، سی نوع خفاش را مورد مطالعه قرار دادند و توانستند خفاشی بسازند که از لحاظ کیفیت با خفاش واقعی چندان تفاوتی ندارد. دانشمندان بعد از اینکه مدل رایانه ای این خفاش را ارائه دادند یک نمونه از آن ساختند که دارای چهار موتور برای حرکت گوش ها، سرعت و سیستم بویایی است و از نوعی ماده لاستیکی انعطاف‌پذیر ساخته شده و تقریبا ۲.۵ برابر حیوان واقعی وزن دارد.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *