اپل OS X 10.11 El Capitan را معرفی کرد

اپل OS X 10.11 El Capitan را معرفی کرد
  • 1394/3/19
  • مبين
  • 0

امشب در طی برگزاری کنفرانس WWDC 2015 شرکت اپل OS X 10.11, El Capitan را معرفی کرد که جانشین OS X 10.10 Yosemite نیز می باشد. شرت اپل می گوید که در کنار چیزهای دیگر بر دو جزء اصلی به روزرسانی این سال تمرگز کرده است که شامل تجربه و عملکرد است.

همانطور که می دانید نام  El Capitan نشان می دهد که OS X 10.11 یک بروزرسانی عمده نیست اما با مقدار زیادی از ویژگی های جدید طراحی شده است که تجربه کاربری بهتری را معرفی می کند. اپل روی صحنه به چند ویژگی جدید در این سیستم عامل اشاره کرد که اگرچه کوچک به نظر می رسند اما بسیار کاربردی هستند.

WWDC2015—۰۹-۱۲۸۰x720

 

برای مثال زمانی که شما کامپیوتر خود را از حالت Sleep خارج می کنید اپل پیدا کردن اشاره گر ماوس را بریا شما بسیار آسانتر کرده است که این عمل را از طریق بزرگ کردن اشاره گر ماوس انجام داده است. در مرحله بعد اپل ویژگی های جدیدی به مرورگر سافاری اضافه کرده است که شامل آسانتر پین کرد سایت ها، و توانایی قطع کردن صدا از طریق کلیک کردن روی آیکن بلندگو روی تب آدرس بار می باشد. دیگر مرورگر ها می توانند آیکن بلندگو را روی تب مشخص شده نشان دهند اما این کار باعث می شود که فوق العاده سریع صدا را قطع کرد.

apple-wwdc-15-0030-1280x574

 

حرکت ویژه اپل به کاربران اجازه می دهد که پان ها را تغییر اندازه دهند که در کنترل برنامه های کاربردی تاثیر بسیاری دارد به عنوان مثال در زمان استفاده از جستجو و چک کردن ایمیل می توان از این ویژگی استفاده کرد. خارج از ویژگی های جدید اپل در مورد Metal برای مک هم صحبت کرد که از OpenGL استفاده شده است. علاوه بر این ویژگی Metal به معنای ارائه کارایی بهبود یافته است.

apple-wwdc-15-0041-1280x587

این ویژگی برای شرکتی همانند ادوبی تقریبا ۸X در رندر کردن اثرها بهبود یافته است. با این حال شرکت ادوبی از وجود ویژگی Metal رد برنامه های OS X هیجان زده خواهد شد. بازی های حماسه ای در نسخه دموی Metal ارائه می شوند که به گفته توسعه دهندگان توسعه بازی در اپل واچ بهرت و آسانتر خواهد بود.

نسخه اول بتا این سیستم عامل در ماه ژوئن منتشر می شود و به طور معمول انتشرا به روزرسانی هیا آن در پاییز آغاز خواهد شد. حال باید منتظر انتشار و عملکرد این سیستم عامل باشیم.

منبع: [technobuffalo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *