نگاهی نزدیک به iOS 9: باهوش ترین نسخه iOS

نگاهی نزدیک به iOS 9: باهوش ترین نسخه iOS
  • 1394/3/20
  • مبين
  • 0

iOS یک سیستم عامل موبایل است که در ابتدا برای آیفون و آیپاد تاچ منتشر شد و از آن پس برای دیگر دستگاه های شرکت اپل از قبیل ای پد و اپل تی وی گسترش یافت. رابط کاربری iOS بر اساس مفهوم دستکاری مستقیم (concept of direct manipulation) و با استفاده از حرکات چند لمسی (multi-touch gestures) طراحی شده است.

این سیستم عامل همراه با اولین آیفون در کنفرانس و نمایشگاه Macworld، در ۹ ژانویه ۲۰۰۷، برابر با ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ پرده‌برداری شد و در ماه ژوئن همان سال برای اولین بار منتشر شد و پس از آن نسخه های بعدی آن توسط شرکت اپل منتشر شد. اکنون نسخه جدید iOS معرفی شده است که بنیاد آن توسط اپل در چندین سال گذشته گذاشته شده است. در حالی که طراحی آن بزرگ است و دارای ویجت نیز می باشد هنوز به عنوان هیجان انگیز ترین سیستم عامل موبایل رتبه دهی نشده است. دیشب در طی برگزاری کنفرانس برگزاری WWDC 2015 شرکت اپل نسخه نهم iOS را با بسیاری از ویژگی های جدید معرفی کرد. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا در کنار هم نگاهی به iOS 9 داشته باشیم.

Apple-iOS-9-Preview-19-1280x855

کاربران با این نسخه از iOS عملکرد سریع تر و عمر باتری طولانی تر را دریافت می کنند، در این سیستم عامل پیشرفت های کوچک روز به روز وجود دارد و امروز با فردا برای آن متفاوت است. بهبود کارایی هایی بزرگ مانند سیری از جمله بهترین کارهایی است که اپل می توانست انجام دهد چراکه همه کاربران از طیری در طول روز استفاده می کنند و البته Google Now که سرویس فرمان صوتی گوگل است چندان به آن نزدیک نیست.

Apple-iOS-9-Preview-18-1280x855

واضح است که اپل نمی خواهد تنها یک سیستم عامل راحت را جهت استفاده بسازد اما چیزی که هوشمند تر از گذشته شده است صفحه جدید و بزرگ جستجو است که برای شما پشنهاداتی از قبیل تماس، اپلیکیشن ها و مکان های مهم را نشان می دهد.

اپل می گوید که سیری به طور کلی هوشمند تر از قبل شده است. برای مثال هنگامی که در قسمت جستجو چیزی را وارد می کنید شما بلافاصله نتیجه را از قبیل آب و هوا ورزش و بیش تر از اینها دریافت می کنید. با وجود تمام این ویژگی های سیری شما هنوز هم به یک ابزار قدرتمند تر و سریع تر نیازمند هستید.

Apple-iOS-9-Preview-17-1280x855

iOS 9 دارای ویژگی مولتی تسکینگ نیز می باشد که با آن شما می توانید دو اپلیکیشن را به صورت همزمان باز کنید یعنی برای باز کردن اپلیکیشن دوم نیازی نیست که اپلیکیشن اول را ببندید. برای مثال می توانید در زمان کار کردن با یک اپلیکیشن به تماشای ویدئو هم بپردازید.

دیگر ویژگی ها سیستم عامل iOS 9 شامل Passbook ،نقشه های مخحتصر جهت حمل و نقل، اپلیکیشن های قدرتمند یادداشت و حالت قدرت کم که وعده گسترش باتری را داده است نیز می باشد.

اپل همچنین اپلیکیشن جدیدی را همانند Flipboard با نام  News معرفی کرده است و همانطور که حدس زدید تمامی اخبار مورد علاقه در دسته های خاص را در یک اپلیکشن منتشر می کند.

Apple-iOS-9-Preview-15-1280x855

قدم دیگر اپل در نسخه جدید iOs فضای اشغال شده است. iOS 9 برای به روز رسانی تنها به ۱٫۳ گیگابایت فضا نیاز دارد در حالی که iOS 8 برای به روزرسانی به تقریبا ۵ گیگابایت فضا خالی نیاز داشت. برای کسانی که علاقه مند هستند تا iOS 9 را روی دستگاه های خود امتحان کنند باید تا ماه آینده صبر کنند البته فعلا نسخه بتا این سیستم عامل در دسترس قرار می گیرد.

منبع: [technobuffalo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *