سامسونگ هارد اکسترنال ۴ ترابایتی USB 3.0 را معرفی کرد

سامسونگ هارد اکسترنال ۴ ترابایتی USB 3.0 را معرفی کرد
  • 1394/3/31
  • مبين
  • 0

سامسونگ برای اولین بار در جهان دو هارد درایو اکسترنال USB 3.0 را با ابعاد ۲٫۵ اینچ و حافظه ذخیره سازی ۴ ترابایت عرضه کرد که نخستین هاردهای اکسترنال جهان با این حافظه ذخیره سازی و نوع USB 3.0 هستند. لازم به ذکر است که ضخامت این دستگاه تنها ۰٫۷۸ اینچ بوده و وزن آن تنها ۸٫۳ اونس (۲۵۰ گرم) نیز می باشد.

پیش از این تنها در کامپیوترهای دسکتاپ این مقدار وجود داشت یا از ویژگی مولتی درایوینگ برای آن استفاده می کردند اکنون به لطفا تکنولوژی HDD سامسونگ ساخت هارد درایو های ۴ ترابایتی با اتصال USB 3.0 نیز امکان پذیر شده است.

Dave Klenske در این باره گفت که HDD یک راه حل بزرگ برای استفاده از ویژگی تک درایوی بود ما می توانیم قدرت این هارد را تنها از طریق USB تامین کنیم که ضخامت آن ۱/۱۰ اینچ از هارد ۲ ترابایتی ما بیش تر است.

این دو درایو اسکترنال M3 Portable  و  P3 Portable نام دارند. مشخصات کلی آن ها نازک بودند آن ها است که M3 Portable با طراحی زیبا و نرم تر ساخته شده است. این هارد مشخصات متفاوتی دارند و از لحاظ مشخصات هم تقریبا یکسان هستند M3 Portable از تکنولوژی USB 3.0 با نرخ انتقال اطلاعات ۴٫۸ Gb/s بهره می‌برد در حالی که این رقم در P3 Portable به ۵٫۰ Gb/s افزایش یافته است.

در حال حاضر سامسونگ هیچ اطلاعاتی را درباره قیمت گذاری این هاردهای اکسترنال منتشر نکرده است اما به گفته این شرکت در اواخر ژوئن نیز در دسترس خواهد بود. حال باید منتظر انتشار ابار بیش تر دباره این دو هارد درایو اکسترنال خارق العاده باشیم.

منبع: [technobuffalo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *