ناسا بومرنگ فضایی را به مریخ ارسال می کند

ناسا بومرنگ فضایی را به مریخ ارسال می کند
  • 1394/4/11
  • مبين
  • 0

ناسا سالهاست که روی سطح کره مریخ تحقیقات خود را انجام می دهد و در طول چند سال گذشته کاوش گری بسیاری را روی آن داشته است اکنون به نظر می رسد که ناسال برای زمین شناسی و تحقیق مواد شیمیایی این سیاره برنامه هایی را توسعه می دهد. مرکز تحقیقات پروازی آرمسترانگ ناسا می گوید که یک نمونه هواپیما بی موتور د رحال ساخت است که بیش تر شبیه به یک اسباب بازی  تفریحی یا بومرنگ است.

این هواپیما بدون سرنشین به معنای پرواز روی سطح سیاره سرخ خواهد بود و دانشمندان در حال برنامه ریزی این نقشه هستند. بومرنگ در دست ساخت ه عنوان مقدماتی تحقیقات آیرودینامیک بر روی مریخ طراحی می شود و نمونه اولیه آن Prandtl-m نام دارد که عرض آن ۲۶ پوند بوده و وزن آن کمتر از نیم پوند است. البته با توجه به جو مریخ وزن آن در این سیاره به ۲٫۶ پوند خواهد رسید.

ناسا می گوید که این هواپیمای فضایی از دو جنس پشم شیشه و فیبر کربن خواهد بود و بهترین شرایط را برای ورود به مریخ خواهد داشت. ناسا تخمین زده است که اگر همه چیز خوب پیش برود هواپیما بومرنگی زمان پروازی حدود ۱۰ دقیقه را خواهد داشت و پوشش آن حدود ۲۰ مایل است و ابتدا قرار است که تعدادی آزمایش در جو زمین از آن گرفته شود و پس از آن در صورت تکمیل شدن به مریخ ارسال خواهد شد.

تست اولیه Prandtl-m در ارتفاع ۱۰۰ هزار پایی خواهد بود که بهترین وجه شبیه سازی پرواز در آسمان مریخ را شبیه سازی می کند. اگر همه چیز خوب پیش برود و مشکل پیش رو نباشد Prandtl-m در سال ۲۰۲۴ به مریخ ارسال خواهد شد. به گفته ناسا این پروژه شانس بسیار خوبی را برای رفتن به مریخ ممکن می سازد و کاوش آسمان مریخ را با این مریخ نورد اغاز خواهد کرد. نظر شما درباره این خبر چیست؟

منبع: [technobuffalo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *