معرفی و آموزش استفاده از ابزار SearchWP برای جستجو در گوگل

معرفی و آموزش استفاده از ابزار SearchWP برای جستجو در گوگل
  • 1394/4/22
  • زهرا معبودی
  • 0

گاهی اوقات ما دنبال عبارت خاصی در گوگل هستیم تا بتوانیم دقیقا به مطلب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنیم. اما گاهی با سرچ کردن، تنها یک یا دو کلمه از جمله مورد نظر، در نتایج ظاهر می شود که نمی توان حدس زد کدام لینک مفید ترند و دارای محتویات پربار و مفید متناسب با عبارت جستجویی ما می باشند. ابزار  SearchWP که برای فایرفاکس طراحی شده است به گونه ای با استفاده از رنگ بندی، و بزرگ نمایی به کاربر کمک می کند تا محتوا و لینک هایی که دارای درصد بیشتری از کلمات مورد نظر ماست را پیدا کند. این کار را به صورت عملی، اجرا کرده ایم. ابتدا افزونه مورد نظر را روی مرورگر خود نصب کنید (در صورتی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید کافیست روی لینک انتهای صفحه کلیک کرده و بعد از نصب مرورگر را ریستارت کنید).

بعد از این به دنبال عبارت خاصی باشید : ما در اینجا به دنبال عبارت ” فناوری مجله اینترنتی گویاآیتی تکنولوژی” هستیم.

با نوشتن این عبارات، در کادر جستجو، با شمایل زیر روبرو می شوید:

۱۲۱

طبق تصویر بالا، کیورد ها از هم جدا شده و به طور متمایز نشان داده می شود، اما در نتیجه سرچ هیچ تغییری صورت نگرفته است. کافیست روی مداد زرد رنگ سمت راست کادر جستجو کلیک کنید تا دکمه ها متناسب با تعدادشان، های لایت شده و رنگ بندی شوند:

۱۲۱

همانطور که مشاهده می کنید، کیورد ها کاملا مجزا و مشخص هستند اما به محض های لایت کردن کلمات، در خود صفحه جستجو نیز تغییراتی ایجاد می شود که در انتخاب بهتر به شما کمک می کند:

۱۱

 

بدین صورت می توانید بهترین لینک از نظر تناسب با عبارت جستجویی خود را انتخاب کنید.

از جمله ویژگی های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای جستجو کافیست از باکس سرچ بالای مرورگر در سمت راست استفاده کنید.

برای مشاهده ی کلیه ی عبارات و کلمات می توانید با استفاده از قابلیت بزرگ شدن، سرچ باکس، کلیه ی کلمات را مشاهده کنید

در صورتی که از تبی به تب دیگری حرکت کنید، این کلمات همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند و محتویات آن تب را های لایت می کنند. ( تب گوگل )

برای نصب SearchWP بر روی مرورگر فایرفاکس کلیک کنید

این افزونه بر روی مرورگر فایرفاکس از ورژن ۴ تا ۳۹ قابل نصب است. در صورتی که نمی توانید این افزونه را نصب کنید، مرورگر خود را ارتقا دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *