قطع خودکار اتصال وای‌فای جهت ذخیره باتری [اندروید]

قطع خودکار اتصال وای‌فای جهت ذخیره باتری [اندروید]
  • 1394/5/3
  • پرهام
  • 0

روشن بودن وای فای تلفن همراه چه زمانی که اتصالی باشد و چه نباشد، شارژ باتری قابل توجهی را مصرف می کند. به خصوص اگر اتصال وای فای وجود نداشته باشد، عملیات گشتن در محدوده به دنبال اتصال وای فای می تواند شارژ باتری را به سرعت کاهش دهد.

بسیاری از کاربران پس از فعال کردن دیتا یا همان اینترنت سیم کارت، فراموش می کنند تا وای فای تلفن خود را خاموش کنند. نکته بد در این صورت، کاهش چشمگیر باتری تلفن حتی با وصل نبودن اتصال وای فای به مودم است. اینجاست که اپلیکیشن Wifi Manager به کمک کاربران می آید.

این اپلیکیشن به کاربر اجازه می دهد تا حد فاصله معینی بین زمان چک کردن وای فای های موجود در محدوده بگذارد و با این کار از کاهش باتری تلفن خود جلوگیری نماید. همچنین اپلیکیشن مذکور پس از تشخیص در دسترس نبودن اتصال در محدوده، وای فای را به طور خودکار خاموش می نماید. سپس دوباره در بازه های زمانی مشخص شده توسط کاربر، به بررسی اتصالات وای فای در محدوده می پردازد و در صورت یافتن گزینه ای‌، دوباره وای فای متصل خواهد شد.

این اپلیکیشن دارای لیست وای فای به صورت داخلی و مجزا از تلفن است و یک الگو یافت ساده را دنبال می نماید؛ هنگام که متوجه شود که تلفن شما مدت قابل توجهی به وای فای متصل نشده است به طور خودکار آن را قطع می کند. خوشبختانه پس از مدتی دوباره وای فای های در دسترس را بررسی می نماید و به طور خودکار متصل می شود.

رابط کاربری اپلیکیشن Wifi Manager شامل بک دکمه بزرگ در وسط آن می شود. هنگامی که وای فای شما فعال و متصل به ارتباطی است، این دکمه سبز رنگ می شود و هنگامی که وای فای توسط شما یا خود برنامه قطع شده باشد، چراغ سبز رنگ می گردد. همچنین امکان تغییر وضعیت روشن و خاموشی وای فای به صورت دستی و لمس دکمه مذکور وجود دارد.

Wireless-Manager_Wifi-Off-horz

این اپلیکیشن انعطاف پذیری خوبی در زمینه تعیین حد فاصله بین جست و جوی خودکار به دنبال وای فای به کاربر می دهد. این کار را می توانید از بخش تنظیمات برنامه انجام دهید. به بخش تایمر رفته و در آنجا تمام امکانات و تنظیمات لازم در این زمینه را می یابید، که شامل فعال/غیر فعال سازی Wifi Radio می شود. همچنین نوتیفیکیشن اتصال یا قطع وای فای توسط برنامه نمایان می شود.

این اپلیکیشن همچنین دارای یک نسخه غیر رایگان است که علاوه بر حذف تبلیغات برنامه، عملکرد بهتر و بیشتری را ارائه می دهد که شامل غیر فعال شدن هنگام وصل حالت هواپیما، نمایش تاریخچه اتصالات و بیشتر می شود.

دانلود برنامه Wifi Manager از گوگل پلی

منبع:‌ وب سایت Addictive tips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *