مقایسه ال‌جی G4 با گلکسی اس ۶، اس ۶ اج

مقایسه ال‌جی G4 با گلکسی اس ۶، اس ۶ اج
  • 1394/5/4
  • پرهام
  • 1

دنیای تلفن های هوشمند هرگز به پایان نمی رسد، هر روز با یک محصول جدید و امکانات بهتر و بیشتر مواجه می شویم. همچنین مقایسه پرچمداران شرکت هایی نظیر اپل، سامسونگ، ال جی و HTC در نوع خود دنبال کردنی و پر هیجان به نظر می رسد.

در این مقاله قصد داریم پرچمداران کنونی سامسونگ و ال‌ جی را مورد بررسی دقیق و همه جانبه قرار دهیم. سامسونگ چندی قبل گلکسی اس ۶ و نسخه اج آن را به عنوان جدیدترین پرچمدارانش معرفی و عرضه کرد. ال جی نیز از طرفی از غافله عقب نماند و با عرضه تلفن G4 به رقابت با سامسونگ پرداخته است.

اندازه

۲

تلفن ال جی G4 به بیشتر یک فبلت به حساب می آید تا تلفن هوشمند و در زمینه اندازه میانگینی از دو تلفن گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۴ است. این تلفن حدود ۷ الی ۹ درصد عریض تر و همچنین ۴ الی ۵ درصد بلندتر از گلکسی اس ۶ و نسخه اج آن است. به هر حال بزرگی یا کوچکی را نمی توان یک برتری یک جانبه برای تلفن در نظر گرفت و در این زمینه سلیقه خریدار تعیین کننده است.

ال جی G4 همچنین حدود ۴۰ تا ۴۴ درصد صخیم تر از پرچمداران سامسونگ می باشد. البته در نظر داشته باشید که بخش پشتی G4 منحنی مانند بوده و دلیل این اختلاف ضخامت نیز همین موضوع می باشد. به شخصه این مدل از جنس بدنه پشتی را کاربر پسند تر و راحت تر از گلکسی اس ۶ می دانم. اما باز هم تصمیم گیرنده نهایی سلیقه خریدار محسوب می شود.

وزن

۳

پرچمدار کمپانی ال جی حدود ۱۲ الی ۱۷ درصد سنگین تر از گلکسی اس ۶ و نسخه اج آن است. البته با در دست گرفتن دو تلفن تفاوت فاحشی را در زمینه وزن احساس نمی کنید.

جنس بدنه

۴

جنس بدنه پشتی ال جی G4 در دو مدل چرمی و پلاستیکی طراحی شده است که مشخصا مدل چرمی گرانتر و شیک تر به نظر می رسد. با این حال جنس بدنه گلکسی اس ۶ از آلمینیوم ( دور تا دور بدنه) و همچنن شیشه (پشت تلفن) است.

رنگ ها

۵

نسخه چرمی و پلاستیکی ال جی G4 به شما دو حق انتخاب در این زمینه می دهند. همچنین گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج دارای دو رنگ بندی سفید و مشکی هستند.

صفحه نمایش (ابعاد)

۶

همانطور که گفتیم، ال جی G4 بیشتر یک فبلت است تا یک تلفن هوشمند و صفحه نمایش آن حدود ۱۶ درصد بزرگ تر از رقیب های سامسونگی خود می باشد.

صفحه نمایش (رزولوشن)

۷

هر سه تلفن هوشمند دارای صفحاتی با فناوری ultra-sharp و Quad-HD هستند. البته تلفن های شرکت سامسونگ به دلیل ۱۴ درصد کوچک تر بودن صفحاتشان، تراکم پیکسلی بالاتری را ارائه می کنند.

صفحه نمایش (جنس)

۸

صفحات AMOLED معمولا در زمینه کونتراست برنده هستند و رنگ پردازی بهتری نسبت به صفحات IPS ارائه می کنند. اما با این حال شرکت ال جی به خریداران قول کیفیتی بالا از صفحه Quantum IPS را داده است. به هر حال این شرکت را نمی توان در زمینه صفحه نمایش دسته کم گرفت.

صفحه نمایش خمیده

۹

هر دو شرکت سامسونگ و ال جی علاقه خود به ساخت صفحات خمیده را در قبل نشان داده اند. سامسونگ اخیرا نسخه اج از پرچمداران خود را به بازار عرضه می کند و شرکت ال جی نیز پیشتاز این صنعت با سری جی فلکس خود است، چندی پیش نیز جی فلکس ۲ توسط این شرکت روانه بازار شد. با این حال تلفن گلکسی اس ۶ اج با خمیده بودن از هر دو طرف ایده جدیدی را در این صنعت معرفی کرده است.

سنسور اثر انگشت

۱۰

شرکت سامسونگ از سنسورهای فوق العاده ای برای اثر انگشت در گلکسی اس ۶ و نسخه اج آن استفاده کرده است. سرعت عمل این سنسور ها یا اپل آی‌ دی اپل برابری می کند.

حافظه

۱۱

شرکت ال جی برای تلفن جدید خود حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی را در نظر گرفته است. دو پرچمدار کنونی سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

میکرو اس دی

۱۲

تلفن ال جی G4 دارای درگاه میکرو اس دی جهت ارتقاء حافظه خود است.

پردازنده

۱۳

تلفن هایی نظیر اچ تی سی وان ام ۹ و همچنین جی فلکس ۲ از پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۸۱۰ استفاده می کنند، با این حال شرکت ال جی در تلفن جدید خود یک قدم به عقب برگشته و از اسنپ دراگون ۸۰۸ استفاده کرده اند. سامسونگ نیز از چیپست های اگزینوس اختصاصی خودش در تمام نسخه های گلکسی اس ۶ استفاده کرده است.

این چه معنی می دهد؟ همه ما می دانیم که این پرچمداران سامسونگ به شدت پر سرعت و با پردازنده قوی همراه شده اند (با بنچ مارکی برابر با مک بوک ۱۱ اینچی مدل سال ۲۰۱۴!!). از طرفی پرچمدار ال جی نیز در بنچ مارک های اخیر عملکرد قابل قبولی از خود داشته است و نمی توان آن را ضعیف فرض کرد.

Ram

۱۴

هر سه پرچمدار از حافظه رام ۳ گیگابایتی پشتیبانی می کنند.

باتری

۱۵

ال جی G4 شامل یک باتری بزرگ تر (۳۰۰۰ میلی آمپر) می شود. با این حال این موضوع به معنی عمر باتری خیلی بیشتر از رقیبان مورد نظر نیست و هر سه تلفن عملکرد مشابه ای را در بنچ مارک های رسمی داشته اند.

باتری جدا شدنی

۱۶

جدا از بحث میزان عمر باتری، کاربران می توانند همیشه باتری ال جی G4 را تعویض کرده و از یک باتری جدید استفاده نمایند. گلکسی اس ۶ و نسخه اج اولین تلفن های سامسونگی هستند که امکان تعویض باتری را به کاربر نمی دهند.

قابلیت شارژ سریع

۱۷

ال جی G4 از فناوری شارژ سریع نسخه دو شرکت کولاکام بهره نمی برد اما سامسونگ از یک فناوری مختص خودش در این پرچمداران استفاده می کند.

توجه داشته باشید این شارژ شدن سریع هنگامی خود را نشان می دهد که تلفن شما از درصد شارژ ناچیز شروع به شارژ کردن نماید. اگر تلفن شما بیش از ۵۰ درصد شارژ داشته باشد دیگر هیچ چیزی به نام شارژ شدن سریع را مشاهده نمی کنید.

شارژ بی سیم

۱۷

دو تلفن گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج دارای چیپست های درونی شارژ بی سیم هستند.

مگاپیکسل های دوربین پشت

۱۹

دوربین های اصلی هر سه تلفن ۱۶ مگاپیکسلی هستند؛‌با این حال بررسی کیفیت تصاویر این تلفن ها را باید در مقاله ای جداگانه و کاملا اختصاصی مورد بررسی قرار دهیم.

مگاپیکسل های دوربین های جلو ( دوربین سلفی)

۲۰

دوربین جلوی تلفن ال جی G4 همچون آیفون ۶، ۸ مگاپیکسلی است. با این حال دو پرچمدار سامسونگی دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلوی خود دارند. همچنین هر سه تلفن دارای فناوری OIS یا همان لرزشگر اپتیکال هستند و نیازی به نگرانی برای تصاویر تار وجود ندارد.

میان بر بخش دوربین

۲۱

میان بر سامسونگ در گلکسی اس ۶ و اج برای رفتن به بخش دوربین بسیار جالب است؛ بدین صورت که با دو بار فشردن دکمه هوم اسکرین می توانید در کمتر از دو ثانیه به بخش دوربین رفته و عکس برداری کنید. دلیل این سرعت بالا نیز عدم توقف فعالیت بخش دوربین در Background Process سیستم عامل است.

ال جی نیز در این بخش ایده جالبی را در تلفن جدیدش پیاده کرده است؛ بدین صورت که با دو بار فشردن دکمه ولوم پایینی در پشت تلفن می توانید به بخش دوربین بروید. البته با این کار تلفن همزمان عکس نیز می گیرد.

البته به نظر ما میان بر سامسونگ برتر است چرا که در میان بر ال جی قبل از گرفتن عکس شانسی جهت تنظیم زاویه دوربین نداشته و عکس جالبی را نمی توان ثبت کرد. همچنین پشت بودن دکمه ولوم در جی ۴ ممکن است در زمینه تصویر برداری تمام صفحه مشکلاتی را ایجاد کند و سرعت عمل سامسونگ را نداشته باشد.

نرم افزار

۲۲

هر سه تلفن از اندروید لالی پاپ پشتیبانی می کنند و رابط کاربری اختصاصی ال جی و سامسونگ (تاچ ویز ۷) را در دل خود جای داده اند. در زمینه رابط کاربری نیز می توان گفت سلیقه کاربر نقش مهمی را ایفا می کند اما با این حال تاچ ویز سامسونگ انعطاف و کاربرد بیشتری دارد.

تاریخ عرضه

هر سه تلفن تقریبا در یک بازه معرفی و عرضه شدند. امیدواریم این بررسی کلی و بخش به بخش مفید و مورد نظرتان قرار گرفته باشد. منتظر بررسی های جدید گویا آی تی در آینده باشید.

منبع: وب سایت Gizmag

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *