از خطاهای ‘Cannot Delete’ و ‘Access Denied’ خلاص شوید

از خطاهای ‘Cannot Delete’ و ‘Access Denied’ خلاص شوید
  • 1394/5/4
  • پرهام
  • 2

ویژگی های امنیتی ویندوز در خصوص فایل و پوشه ها – Permissions – بسیار خوب و کاربردی هستند؛ اما گاهی اوقات در روند عملکرد این بخش اختلالاتی به وجود می آید و امکان باز کردن فایل یا پوشه ای که به عنوان ادمین حق باز کردنش را دارید، ممکن نیست.

در چنین مواردی، خطاهایی نظیر Cannot Delet و یا Access Denied ما را عصبی می کنند. در این هنگام به فکر فرو می رویم که چرا یک فایل که تا چندی پیش از آن استفاده می کردیم، هم اکنون برایمان غیر قابل دسترسی است!

در ادامه با حل این مشکل همراه گویا آی تی باشید.

۱

امروز می خواهیم شما را با برنامه TakeOwnerShip Pro جهت حل مشکل بالا آشنا کنیم؛ البته ابزار های گوناگونی جهت مقابله با این خطاها ساخته شده اند؛ اما این برنامه دارای رابط کاربری ساده و کاربردی تری بوده و با تمام نسخه های ویندوز از ویستا تا ۱۰ سازگاری دارد.

در نصب این برنامه، خیالتان از اجرا و ابزار اضافی و مخفیانه راحت باشد. همچنین فایل نصب برنامه، بسیار کم حجم بوده و حل مشکلات و خطاهای مذکور را به ساده ترین شکل ممکن انجام می دهد.

پس از نصب برنامه با پنجره ای مطابق شکل زیر مواجه خواهید شد:

۲

در این مرحله باید فایل و یا پوشه ای که برایتان دردسرساز شده است را در آن بیاندازید ( Drag & Drop) و یا از طریق گزینه Browse آن را به برنامه معرفی کنید.

در صورتی که یک پوشه را انتخاب کرده باشید، امکان تغییر دستورالعمل ها و Premissions تمام محتوی آن را نیز خواهید داشت؛ این کار را به کمک تیک دار کردن عبارت Include Subfolders & Files انجام دهید.

در نهایت بر روی گرینه Take Ownership کلیک نمایید تا پیغام موفقیت عملیات در صفحه نمایان گردد. حال می توانید به راحتی به فایل، برنامه و یا پوشه ی مربوطه دسترسی داشته و یا آن را حذف نمایید.

همان طور که گفتیم، این برنامه با ویندوزهای نسخه ویستا، ۷، ۸، ۸.۱ و همچنین ویندوز ۱۰ سازگاری کامل داشته و مشکلی برای شما عزیزان به وجود نخواهد آورد. امیدواریم این آموزش مشکل شما را حل کرده و مفید واقع شده باشد. منتظر آموزش های دیگر گویا آی تی باشید.

لینک دریافت برنامه

منبع: وب سایت Addictive tips

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. آقا نرم افزار نمیخاد که:
    کافیه دوستان این دستور کامند رو تو notepad کپی کنن و با پسوند reg. ذخیره کنن :
    ——————————————————————————————————
    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas]
    @=”Take Ownership”
    “Extended”=””
    “NoWorkingDirectory”=””

    [HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas\command]
    @=”cmd.exe /c takeown /f \”%1\” && icacls \”%1\” /grant administrators:F”
    “IsolatedCommand”=”cmd.exe /c takeown /f \”%1\” && icacls \”%1\” /grant administrators:F”

    [HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas]
    @=”Take Ownership”
    “Extended”=””
    “NoWorkingDirectory”=””

    [HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas\command]
    @=”cmd.exe /c takeown /f \”%1\” /r /d y && icacls \”%1\” /grant administrators:F /t”
    “IsolatedCommand”=”cmd.exe /c takeown /f \”%1\” /r /d y && icacls \”%1\” /grant administrators:F /t”
    ————————————————————————————-
    این کامند رو که با پسوند reg ذخیره کردین روش کلیک کنید یه کلید رجیستری تو ویندوز ساخته میشه. منبعد هر وخت به مشکل Cannot Delete’ و ‘Access Denied برخوردین کافیه که اول کلید shift کیبورد رو نگه دارین و روی اون فایل یا فولدر مورد نظر رو کلیک راست کنید و از منوی باز شده عبارت take ownership رو کلیک کنید.به محض کلیک پنجره cmd خودکار باز میشه و شروع میکنه به حذف تمام محدودیت های اون فایل یا فولدر. حالا میتونید با خیال راحت به حذف فولدر مورد نظرتون اقدام کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *