۸ اپلیکیشن اندروید که ممکن است زندگیتان را تغییر دهند

۸ اپلیکیشن اندروید که ممکن است زندگیتان را تغییر دهند
  • 1394/5/6
  • پرهام
  • 2

آمارها می گویند در فروشگاه های اپلیکیشنی نظیر گوگل پلی و آیتونز میلیون ها برنامه جهت استفاده وجود دارد. با این حال انگار هر بار که به لیست اپلیکیشن های آن رجوع می کنید، مورد جدیدی را جهت امتحان کردن نمی یابید. به نظر می رسد لیست اپلیکیشن هایی که افراد مختلف از آن استفاده می کنند، تشابه زیادی به هم دارد و به عبارتی همه اپلیکیشن های مشترکی را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کرده اند.

اگر اینطور است، ما امروز و در این مقاله برای شما یک سورپرایز داریم. در واقع به بررسی لیست دور و دراز ار اپلیکیشن های اندرویدی – بر اساس تجربه های شخصی و نظرات کاربران – که بسیار عالی هستند و در عین حال کاربران زیادی از آن ها استقبال نکرده اند، توانستیم این مقاله را به خدمت شما ارائه کنیم.

این اپلیکیشن ها در فروشگاه توسط کمتر از ۵۰۰ هزار نفر دانلود شده اند؛‌ در واقع این رقم با توجه عظمت فروشگاه گوگل پلی و همچنین تعداد کاربران آن بسیار ناچیز است.

به هر حال فکر می کنم حداقل از نصف اپلیکیشن های لیست ما بی اطلاع هستید؛ برنامه هایی ناشناخته و در عین حال بسیار کاربردی که مستقیما بر زندگی شما تاثیر می گذراند و ممکن است کارهای روزمره شما رو مورد تاثیر خود قرار دهند.

در ادامه با گویا آی تی همراه شوید.

توجه: برخی از اپلیکیشن های این لیست ممکن است کاربر خوب و کاملی در کشور ما نداشته باشند، اما به هر حال دانستن در مورد آن ها و نحوه عملکردشان در نوع خود جالب است.

اپلیکین Wakie (رایگان)

android-hidden-gems-wakie

گاهی اوقات می خواهید حرف بزنید، اما کسی در زندگی شما نیست که با او احساس راحتی در جهت گفتن اسرار و ناگفته های خود را ندارید. این موضوع در مورد افراد افسرده و ضد اجتماعی کاملا درست و نگران کننده است. یا ممکن است فقط حوصله تان سر رفته باشد و بخواهید با فرد جدیدی گفت و گو کنید.

Wakie یک ابزار اندرویدی جالب در زمینه یافتن هم صحبتی در هر موضوع است و این کار را با سرعت بالایی انجام می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید، نوشتن یک سوال خاص و تعیین زمان مشخص است؛ به زودی یکی از کاربران ویکی در همان زمان به شما پیام داده و مکالمه خواهد کرد. اکثر کاربران این شبکه اهل بریتانیا، برزیل و موروکو هستند؛ در واقع یادگیرندگان زبان انگلیسی نیز می توانند بهره خوبی از این برنامه ببرند و با انگلیسی زبان ها به گفت و گو بپردازند.

همانطور که مشخص است لازمه استفاده از این اپلیکیشن، دانستن زبان انگلیسی است. البته ممکن است با ثبت یک سوال به زبان دیگر، فردی هم زبان خود را یافته و با او چت کنید.

لینک برنامه در فروشگاه

اپلیکیشن RunPee (رایگان)

android-hidden-gems-runpee

تصور کنید: در سینما نشسته و در حال تماشای یک فیلم زیبا و جذاب هستید، ناگهان طبیعت با شما تماس می گیرد! بله، باید از سرویس بهداشتی استفاده کنید. با این حال اگر به سرویس بروید ممکن است یک صحنه حساس را از دست دهید.

کمتر کسی در کره زمین با این مشکل مواجه نیست. با این حال خبر خوب این است که یک راه حل جالب برای این موضوع وجود دارد که می توانید آن را در جیب خود همیشه به همراه داشته باشید.

اپلیکیشن RunPee به شما کمک می کند تا بتوانید سکانس های “قابل ندیدن” و بی ارزش یک فیلم سینمایی را پیدا کرده و در هنگام پخش آن قسمت بتوانید به راحتی از سرویس بهداشتی استفاده کرده و یا تنغلات بیشتری از بوفه بخرید. علاوه بر این RunPee به شما خلاصه ای از قسمت از دست داده را خواهد داد. دیتابیس فیلم های این اپلیکیشن پیوسته آپدیت می شود، پس هر فیلم تنها چند روز پس از رونمایی در آن قرار خواهد گرفت.

لینک برنامه در فروشگاه

اپلیکیشن SafeTrek

android-hidden-gems-safetrek

اگر مرتبا به نواحی مختلفی سفر می کنید که در آنجا احساس امنیت ندارید ( به خصوص امنیت جانی و شخصی)، حتما باید از SafeTrek استفاده کنید. این اپلیکیشن خیالتان را از بابت حتی دزدیده شدن راحت می نماید؛ چرا که به طور خودکار با تلفن های اضطراری و حتی پلیس تماس خواهد گرفت.

هرگاه در شرایط خطرناک و اضطراری قرار گرفتید، کافیست تلفن خود را برعکس نگه داشته و بر آیکون برنامه که در صفحه مشخص است لمس طولانی کنید. اگر شرایط به حالتی عادی بازگشت می توانید به راحتی از کد ۴رقمی مخصوص خود جهت غیرفعال کردن آن استفاده نمایید. اما اگر نتوانید کد ۴ رقمی را وارد کنید، پلیس های منطقه به محل مورد نظر آمده و به بررسی شرایط می پردازند!

لینک برنامه در فروشگاه

اپلیکیشن FastCustomer (رایگان)

android-hidden-gems-fastcustomer

اپلیکیشن مذکور مختص کاربرانی است که می خواهند با بخش مشتریان محصولی تماس بگیرند اما دائما در صف انتظار قرار می گیرند. این اپلیکیشن با یک ایده هوشمندانه از تمام این سدها می گذرد.

کاربرد برنامه بدین صورت است که: شما به FastCustomer می گویید کدام کمپانی مورد نظرتان است و قصد تماس با کدام بخش یا ساختمان آن را دارید. این اپلیکیشن تمام کارها و مراحل را به جای شما  طی کرده و هنگامی که تماس نهایی برقرار شود نوتیفیکیشنی ظاهر شده و شما می توانید تماس را ادامه دهید.

این اپلیکیشن به شدت کاربردی است و وقت زیادی را برای کاربران صرفه جویی می کند. متاسفانه این برنامه هم اکنون تنها ۳۰۰۰ کمپانی در ایالات متحده و کانادا را پشتیبانی می کند.

لینک برنامه در فروشگاه

اپلیکیشن Tab (رایگان)

android-hidden-gems-tab

شام خوردن با دوستان و آشنایان در بیرون برای برخی از افراد بسیار آزاردهنده است. چرا؟ به هنگام آمدن صورت حساب چه کسی چه سفارش داده است؟ هر کس چقدر باید پرداخت کند؟ درصد انعام هر فرد چقدر خواهد بود؟ شاید گاها افراد فقط مبلغ نهایی را بین تعداد تقسیم کرده و همه پول برابری می دهند،‌ اما در این صورت انصاف رعایت نشده است.

با Tab دیگر افراد با این مشکل مواجه نیستند.

تنها کافیس فرد از صورت حساب عکسی بگیرد تا برنامه به طور خودکار تمام مراحل مربوط به تقسیم وجه به صورت دقیق و منصفانه را انجام دهد. همچنین امکان همگام سازی این برنامه با تلفن های دیگری که آن را نصب دارند نیز وجود دارد. سپس انعام و مالیت مطابق با میزان خرج هر فرد برای او محاسبه می گردد.

ممکن است باز هم تقسیم صورت حساب به طور مساوی بین همه را ترجیح دهید اما ایده اپلیکیشن Tab در نوع خود واقعا کاربردی و جالب است.

لینک برنامه در فروشگاه

اپلیکین SplitWise (رایگان)

android-hidden-gems-splitwise

اگر در خانه دانشجویی با هم اتاقیان دیگری زندگی می کنید، ممکن است در تقسیم مبالغ و خرج کردن مشکل داشته باشید. اپلیکیشن SplitWise ابزار کاملی برای حل این مشکل است. این اپلیکیشن نه تنها مبالغ را به صورت منصفانه بین افراد تقسیم می کند، بلکه از کدورت های احتمالی در آینده نیز جلوگیری به عمل می آورد.

همچنین این اپلیکیشن به بررسی جهت یافتن قرض هایی که هم اتاقی ها به هم دارند نیز پرداخته و این مشکل را نیز برطرف می کند. اگر دنگ همه را در یک وعده غذایی پرداخت کرده اید، این برنامه آن را در نظر گرفته و در جمع بندی های نهایی خود وارد می کند.

لینک برنامه در فروشگاه

اپلیکیشن Happier (رایگان)

android-hidden-gems-happier

فاکتورهای فراوانی در کمک به افراد برای خوشحال تر بودن در زندگی وجود دارد، مثلا یاد بگیریم که بخشنده باشیم، یا حتی سحر خیز بودن. اما یک روش بسیار موثر، نگه داری ژورنال سپاس گذاری (Gratitude Journal) است. این از آموخته های روانشناسی مثبت است و بسیار کاربردی به نظر می رسد.

مفهوم و ایده اصلی این اپلیکیشن، خوشحال نگه داشتن شما در زندگی است. بسیار ساده هر روز از لحظه ها و اتفاق های خوش حال کننده خود در این اپلیکیشن بنویسید، مهم نیست این موارد چقدر بزرگ یا کوچک باشند. به زودی ژورنالی پر از لحظات مثبت و خوشحال کننده در تلفن خود خواهید داشت.

لینک برنامه در فروشگاه

اپلیکیشن Pzizz (رایگان)

برخی افراد اعتقادی به اپلیکیشن هایی بهبود خواب کاربران ندارند اما اپلیکیشن رایگان Pzizz یکی از مواردی است که واقعا عملی و کاربردی به نظر می رسد. ممکن نیز هنوز هم اعتقادی نداشته باشید اما ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما از ان استفاده کنید. به هر حال شانس بهبود خواب راحت و با کیفیت بالاتر خود را از دست ندهید. این اپلیکیشن به عبارتی به مغز شما در استراحت و کنترل فعالیت ها کمک می کند.

ممکن است برخی از اپلیکیشن های بالا در کشور عزیزمان کاربردی نداشته باشند. اما آشنایی با آن ها و ایده های نابشان می تواند برنامه نویسان ایرانی را به طراحی ابزارهایی خلاقانه وادار کند. امیدواریم از این مقاله بهره و لذت کافی را برده باشید.

لینک برنامه در فروشگاه

نظرات خود را می توانید در پایین با ما و خوانندگان گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع مطلب:‌ Make Use Of

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. نرم افزار Any do رو نیز به لیست اضافه کنید ، در زمینه برنامه ریزی بسیار قدرتمند است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *