مقایسه کوتاه وان پلاس ۲ در مقابل وان پلاس وان

مقایسه کوتاه وان پلاس ۲ در مقابل وان پلاس وان
  • 1394/5/6
  • مبين
  • 0

در ابتدا بهتر است که به تاریخچه شرکت وان پلاس نگاه کوتاهی داشته باشیم. وان پلاس یک شرکت تولید کننده گوشی های هوشمند در چین است که در ۲۰۱۳ دسامبر ۱۷ تاسیس شد. دفتر مرکزی آن در شنزن واقع است. در ابتدا این شرکت نوپا برای گوشی هوشمند خود یعنی وان پلاس وان سروصدای زیادی راه انداخته بود سال گذشته در نهایت این دستگاه معرفی و روانه بازار شد و پس از آن این شرکت به فکر ارائه نسخه دوم و قدرتمند تر آن افتاد.

دیشب پس از ماه ها انتظار بلاخره گوشی هوشمند وان پلاس ۲ به عنوان پرچم دار این شرکت نیز در طی یک رویداد با تکنولوژی واقیعت مجازی معرفی شد که تمامی مشخصات به همراه جزئیات آن نیز منتشر شد. وان پلاس ۲ در مقایسه با وان پلاس وان تغییرات بسیاری داشته است، پردازنده وان پلاس وان اسنپدراگون ۸۰۱ بود و وان پلاس ۲ مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ نییز می باشد.

وان پلاس وان دارای یک رم ۳ گیگابایتی بود اما وان پلاس ۲ دارای یک مدل با رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی نیز می باشد. باتری دستگاه نسبت به نسخه قبلی از ۳,۱۰۰mAh به ۳,۳۰۰mAh  ارتقا یافته است که وعده هایی برای طولانی بودن عمر باتری توسط وان پلاس داده شده است.

وان پلاس وان

oneplus-one-six-months-003-1280x833

گوشی هوشمند وان پلاس وان دارای یک صفحه‌ نمایش ۵٫۵ اینچی فول‌اچ‌ دی ساخت JDI تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر اینچ است. ابعاد این دستگاه ۱۵۲٫۹ در ۷۵٫۹ در ۸٫۹ بر حسب میلی‌متر است اما در لبه‌ها تنها ۴٫۶ میلی‌متر ضخامت دارد. پردازنده این گوشی اسنپدراگون ۸۰۱ چهار هسته ای Krait 400 با سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 330 است که ۳ گیگابایت رم آن را دارد و سیستم‌عامل آن بر پایه اندروید ۴٫۴٫۲ کیت‌ کت و  CyanogenMod 11S است و امکاناتی بیشتر مانند تم‌ها و آیکن‌ های قابل سفارشی‌سازی را به اندروید به ارمغان آورده است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *