گلکسی نوت ۵: ۵ ویژگی برتر از قدرتمند ترین سامسونگ

گلکسی نوت ۵: ۵ ویژگی برتر از قدرتمند ترین سامسونگ
  • 1394/5/23
  • مبين
  • 0

پس از ماه ها انتظار در نهایت دیشبت سامسونگ گلکسی نوت ۵ را به صورت رسمی معرفی کرد اگر چه ضعف هایی داشت و ما به آن ها در گویا ای تی اشاره کردیم اما هنوز هم بهترین فبلت موجود است و در زمان عرضه به بازار این حرف ثابت خواهد شد.

به عنوان یادآوری گلکسی نوت ۵ دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی Quad HD 518ppi، پردازنده Exynos 7420، رم ۴گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایتی باتری ۳۰۰۰mAh، ویژگی Quick Charge 2.0، پشتیبانی از شارژ وایلرس یا بی سیم و دوربین فوق العاده با کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی است و از دیگر مشخصات آن می توان به NFC, Wi-Fi 802.11 و سنسور اثر انگشت نیز اشاره کرد.

اگرچه سامسونگ جایی برای ارتقای حافظه گلکسی نوت ۵ نگذاشته است و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی دستگاه را حذف کرده اما هنوز هم یک دستگاه وسوسه انگیز را برای فروش دارد. قلم S Pen در این دستگاه بهبود یافته است و تکنولوژی شارژر وایرلس نیز در این گوشی به کار برده شده است. سوال واقعی مردم از سامسونگ درباره آپدیت گلکسی نوت ۵ است. نسخه قدیمی دستگاه که گلکسی نوت ۴ باشد هنوز هم یک طراحی زیبا را دارد و ویژگی های بسیار عالی در آن به ارمغان آورده شده است و همچنین از اسلات کارت میکرو اس دی پشتیبانی می کند و باتری آن قابل جابه جایی است اما آپدیت سال جاری کمی گیج کننده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به ۵ ویژگی برتر بودن گلکسی نوت ۵ داشیته باشیم.

۱٫ طراحی

galaxy-note-5-119-1280x851

چندان لازم نیست که درباره طراحی گلکسی نوت ۵ صحبت کنیم چراکه به صورت کامل و بدون عیب و نقص طراحی شده است. بدنه آن فلزی بوده و همانند گلکسی اس ۶ نیز پشت دستگاه شیشه ای است البته لازم به ذکر است که دور بدنه فلزی دستگاه به صورت ماهرانه منحنی شده است. قلم S Pen دستگاه بسیار ساده از بدنه خارج می شود و اصطلاحا ایجیکتبل است.

به صورت واضح سامسونگ طراحی متفاوتی را به کار برده است و قدری شبیه به اچ تی سی وان ام ۹ و آیفون ۶ پلاس نیز می باشد. آلومینیومی بودن گلکسی نوت ۵ موجب ارزان تر شدن آن شده است اما در کل نمی توان از طراحی آن نقصی یافت.

۲٫ S Pen

galaxy-note-5-118-1280x851

نوبت به این رسیده است که درباره قلم S Pen صحبت کنیم، سامسونگ این قلم را بهبود داده است و بخش تجربه کار با آن نیز لذت بخش است. قلم سامسونگ در سری فبلت های گلکسی نوت هر ساله ارتقا می یابد و ویژگی های جدیدی به همراه بهبودی مشکلات به ارمغان آورده شده است اما لازم به ذکر است در مقایسه با سال گذشته و نسخه قبلی که گلکسی نوت ۴ باشد پیشرفت بسیار کمی را داشته است.

قلم دستگاه حساس تر شده و به سنسور بهتری محهز شده است و همچنین بهترین تجربه را برای کاربر در نوشتن ارائه می دهد. سامسونگ همچنین چند ویژگی جدید را برای قلم S Pen ارائه داده است که شامل یادداشت برداری سریع بر روی صفحه نمیاش در حالت غیرفعال نیز می شود و این تضمین وجود دارد که هیچ تاخیری در نوشت شما به وجود نخواهد آمد.

۳٫ دوربین

galaxy-note-5-13-630x419

 

آیا دوربین گلکسی اس ۶ را به خاطر دارید؟ سامسونگ یک دوربین فوق العاده با کیفیت را در این دستگاه ارائه داده بود که کاربران بسیار از ان راضی بودند. دوربین گلکسی اس ۶ سریع تر و قدرتمند تر از آنچه که هست نیز می بشاد و اکنون سامسونگ همان دوربین و همان کیفیت را برای گلکسی نوت ۵ به ارمغان آورده است.

۴٫ شارژر وایرلس یا بی سیم

galaxy-note-5-17-1280x851

 

صحبت درباره شارژر بی سیم بسیار گسترده است و نمی توان آن را ساده شرح داد. این ویژگی فراتر از یک تکنولوژی زودرس است رد کل پیشرفت هیا اخیر نشان داده است که آینده این  تکنولوژی بسیار روشن است و در آینده ای نزدیک با سرعت بیش تری برای دستگاه های جدید ارائه خواهد شد.

گلکسی نوت ۵ مجهز به تکنولوژی شارژ وایرلس یا بی سیماست و در کنار آن هم تکنولوژی شارژ سریع وحود دارد که شارژ دستگاه را در زمان بسیار کم امکان پذیر می کند. ترکیب این دو ویژگی خارق العاده می تواند هگونه شکایت را در باره باتری غیرقابل جابه جایی لغو کند. بسیاری از ویژگی هیا گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ ا در این دستگاه به ارمغان آورده شده است و قطعا گلکسی نوت ۵ عملکرد خوبی را خواهد داشت.

۵٫ نرم افزار

galaxy-note-5-121-1280x851

 

در وایل سال جاری سامسونگ نگاه گسترده ای را بر روی رابطکاربری خود یعنی TouchWiz داشت و به سوی یک تجربه قابل تحمل تر در گلکسی نوت ۵ رفته است. سامسونگ ویژگی های نرم افزاری جدیدی را برای نوت ۵ به ارمغان اورده است و اندروید را خوش مزه تر از همیشه جلوه می دهد.

یک از اصلی ترین ویژگی های نرم افزاری گلکسی نوت ۵ استریم زنده یوتیوب است یعنی کاربر می تواند همزمان با فیلم بردرای آن را در یوتیوب استریم کند و علاوه ب راین می تواند اپلیکیشن های مخصوص با S Pen را داشته باشید و همچنین امضا روی فایلهای پی دی اف و ذخیره سازی تصویر از صفحه وب نیز می باشد.

خلاصه

Galaxy-Note-5-press-images-43

 

مقداری دشوار است که گلسی نوت ۵ را خلاصه وار شرح دهیم. اما گلکسی نوت ۵ یک جز بزرگ از فروش گشوی های هشومند سال جاری خواهد شد بازهم به این مسئله اشاره خواهیم کرد که حتی با عدم وجود  پشتیبانی از اسلات کارت میکرو اس دی و باتری غیرر قابل جا به جایی هنوز هم قدرتمند است و بدون شک خود را در بازار جهانی ثابت می کند. اما در مورد حافظه دستگاه چه نظری می توانیم بدهیم؟ ایا حذف نسخه ۱۲۸ گیگابایتی درست بوده یا خیر؟ دلیل سامسونگ بابت این کار چیست؟ آیا کاربران از خرید پشیمان خواهند شد یا خیر؟

منبع: [technobuffalo]

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *