نقد و بررسی گلکسی اس ۶ اج پلاس

نقد و بررسی گلکسی اس ۶ اج پلاس
  • 1394/5/25
  • پرهام
  • 2

شرکت سامسونگ پس از موفقیتش در پروژه گلکسی نوت اج، امسال نیز همراه با پرچمدار سری اس خود، گلکسی اس ۶، نسخه اج و خمیده ای از آن را نیز به بازار عرضه کرد و این موفقیت همچنان ادامه دار شد. به هر حال مشتریان پس از سال ها به دنبال یک تغییر بزرگ هستند و چه چیز بهتر از یک تلفن خمیده! البته سامسونگ را نمی توان پیشگام در زمینه معرفی تلفن های هوشمند خمیده دانست، چرا که شرکت ال جی سال ها قبل جی فلکس را به بازار روانه کرد و چندی پیش نیز جی فلکس د با صفحه ای خمیده تر به بازار آمد.

حالا شرکت سامسونگ پس از عرضه گلکسی اس ۶ و نسخه اج آن هم اکنون تلفنی دیگر از این سری با نام Galaxy S 6 Edge+ را معرفی نمود. اما تفاوت این تلفن با نسخه اج قبلی چیست؟ همانطور که از تصاویر نیز مشخص است، گلکسی اس ۶ اج به نسبت برادر قبلی خود بزرگ تر است.

با صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی می توان اج پلاس را در جرگه سری نوت سامسونگ قرار داد. با این حال علاوه بر بزرگ تر بودن، امکانات جدیدی نیز با این تلفن همراه گشته است تا تفاوت ها تنها به همین یک مورد ختم نشود. در ادامه با گویا آی تی و بررسی بخش به بخش این تلفن همراه باشید.

طراحی

۱

در زمینه طراحی چیزی جز موارد کاملا مشخص را نمی توان مورد بررسی قرار داد. نگه داشتن این تلفن به دلیل عریض تر شدن در دست به نسبت اس ۶ اج متفاوت شده است و استفاده با دو دست باید در دستور کار قرار گیرد. (با تبلت چه فرقی دارد؟). همچنین این تلفن هوشمند از طراحی منحصر به فرد و مدرن سامسونگ در گلکسی اس ۶ و نسخه اج آن پیروی کرده است و کاملا مدرن و شیک به نظر می رسد، موضوعی که در بررسی های مختلف از گلکسی اس ۶ یاد شده و مورد تمجید قرار گرفته است. هم اکنون با تلفنی از جنس آهن و لایه بیرونی شیشه ای همراه هستیم، در واقع درخشش و زیبایی گلکسی اس ۶ اج پلاس نیز به همین موضوع بر می گردد.

هنوز هم گوشه های خمیده در دو طرف تلفن آن را منحصر به فرد کرده است! طراحی هنوز هم ستودنی و جذاب است! علاوه بر این اج پلاس از امکاناتی نظیر شارژ بی سیم، پورت میکرو یو اس بی و سنسورهای اثر انگشت و ضربان قلب بهره می برد.

صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش تا ۵٫۷ اینچی با رزولوشن صفحه ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ (Super AMOLED) تا حدی به صفحه نمایش گلکسی نوت ۵ که اخیرا معرفی شده، نزدیک است. هنوز هم هر دو طرف تلفن خمیده هستند. از طرفی صفحات Quad-HD مدتی است که به استانداردی برای پرجمداران برتر بدل گشته است و در این زمینه تغییر خاصی را مشاهده نکردیم. از آنجایی که گلکسی اس ۶ و نسخه اج در زمینه صفحه نمایش و کیفیت آن نیز عملکرد خارق العاده ای داشتند، نمی توان چیزی جز این را از اج پلاس انتظار داشت و تصاویر با کیفیت و رنگ طبیعی و با کیفیتی تولید می شوند.

علاوه بر این، شرکت سامسونگ در نوت ۵ و همچنین اج پلاس توجه ویژه ای به بخش های خمیده تلفن های خود کرده است و هم اکنون این بخش های هم کیفیت و طبیعت بهتری برای کاربر دارند و هم امکانات جالب تری را ارائه می کنند. ب عنوان مثال هم اکنون می توان از نوار ها برای مولتی تسک بهتر در تلفن استفاده کرد و به راحتی به اپلیکیشن های اخیر دسترسی داشت. به نسبت منوی معمولی Recent Apps در اندروید، این امکان جدیدتر و کاربردی به نظر می رسد.

با این حال هنوز هم می توان کاربردهای بیشتری را از این منوی های خمیده انتظار داشت و مطمئنا این نکته از چشم کارشناسان و طراحان سامسونگ دور نمانده است.

رابط کاربری

۳

پس از مدتی کار کردن با سامسونگ گلکسی اس ۶ اج پلاس موارد جدید و خاصی در محیط کاربری به چشممان خورد. اول این که این تلفن هوشمند از آخرین نسخه تاچ ویز سامسونگ و همراه با اندروید ۵٫۱ آب نبات چوبی پشتیبانی می کند. با این حال به نظر نمی رسد تفاوت خاصی در بخش رابط کاربری اج پلاس ایجاد شده باشد و تقریبا به همان کارکرد اس ۶ و نسخه اج آن شباهت دارد.

با این حال این نکته منفی نیست چرا که سامسونگ در نسخه جدید تاچ ویز خود، از شلوغی و اپلیکیشن های متعدد دوری کرده و یک رابط کاربری ساده و مدرن تر را در اختیار کاربر قرار داده است. همچنین امکاناتی نظیر مولتی ویندوز و مولتی تسک ساید بای ساید نیز از جمله امکانات رابط کاربری اس ۶ اج پلاس محسوب می شوند.

معرفی همزمان نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس ما را تا حدی گیج کرد. این که چرا سامسونگ تصمیم به تعبیه دو لبه خمیده در نوت ۵ و عدم معرفی اج پلاس نگرفت! این دو تلفن در زمینه رابط کاربری و همچنین صفحه نمایش امکانات مشترکی دارند، البته برخی خصوصیات و امکانات نوت ۵ و اج پلاس با هم متمایز هستند. این تغییرات شامل امکانات نوت ۵ که به قلم استایلوس آن بر می گردد مربوط می شوند. همچنین اج پلاس نیز با قابلیت های متفاوتی در نوار های خمیده خود معرفی شده است.

پردازنده و حافظه

در زمینه پردازنده نیز شرکت سامسونگ همچنان به خود متکی است و همچون گلکسی اس ۶ و نسخه اج آن و حتی نوت ۵T گلکسی اج پلاس از یک چیپست ۶۴ بیتی اگزینوس ۷ و اکتا-کر بهره می برد. همه ما انتظار یک چیپست و سیستم پردازنده ای جدید از تلفن جدید سامسونگ بودیم، اما به نظر می رسد این پردازنده با عملکرد بی نظیر خود در گلکسی اس ۶ سامسونگ را متقاعد به استفاده مجدد از آن در تلفن هوشمند جدید خود کرده است. با این حال به نسبت گلکسی اس ۶ اج، تلفن جدید سامسونگ با حافظه رم ۴ گیگابایتی ( LPDD4 ) همراه شده است.

پس از مدتی کار با این تلفن، می توانیم به شما تضمین کنیم که گلکسی اس ۶ اج پلاس سریع و بسیار قدرتمند است. آیا قدرتی فراتر از برادران قبلی خود دارد؟ در این مورد نمی توانیم به طور قطع پاسخی به شما عزیزان بدهیم. با این حال اج پلاس از پس هر فعالیت و بازی گرافیکی که در آن نصب کنید بر می آید.

با اینکه همه کاربران در انتظار یک درگاه میکرو اس دی جهت ارتقاء حافظه تلفن در اج پلاس بودند اما تنها دو حق انتخاب ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی برای خریداران وجود دارد و امکان ارتقاء آن از طریق کارت حافظه مهیا نیست. شاید سال بعد!

۳

دوربین

از آنجایی که این تلفن پس از اس ۶ اج معرفی شده است، تعبیه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با امکاناتی نظیر BSI و فلاش LED آنچنان دور از انتظار نبود. همچنین دوربین جلو همچنان ۵ مگاپیکسلی و با کیفیت است. در مجموع می توانیم بگوییم تصاویر و ویدیوهایی که با این تلفن ضبط کردیم بسیار با کیفیت بودند و عملکرد این تلفن نیز مطمئنا نزدیک به اس ۶ و نسخه اج آن خواهد بود.

با این حال یک ویژگی جدید و بسیار خوب به اس ۶ اج پلاس افزوده شده است، امکانی که فقدان آن در اس ۶ به شدت احساس می شود. رابط کاربری بخش دوربین در اج پلاس به قابلیت سرعت بالای شاتر در حالت Pro آپدیت شده است. با این حال سامسونگ به سرعت و در جدیدترین تلفن خود این ضعف را به نسبت رقیبان کاملا پوشش داده است.

انتظارات

به گفته سخنگوی شرکت سامسونگ، گلکسی اس ۶ اج پلاس به زودی روانه بازار می شود، متاسفانه تاریخ مشخصی برای این وقوع این مهم از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است. مطمئنا در این زمان اپراتور ها نیز خود را برای همراهی با اج پلاس آماده می کنند. این تلفن یک انتخاب ایده آل برای کسانی که از کوچک بودن اس ۶ اج ناراضی بودند، باشد.

از آنجایی که اس ۶ اج به نسبت خود اس ۶ حدود ۱۰۰ دلار گران تر است، قیمت اس ۶ اج پلاس ما را نگران کرده است و این پرچمدار شاید با قیمت نجومی به بازار روانه شود. بهتر است امیدوار باشیم این تلفن به نسبت اس ۶ اج ۱۰۰ دلار گرانتر نباشد، چرا که در این صورت خریداران کمتری به آن جذب خواهند شد.

امیدواریم این بررسی کلی مورد توجه شما قرار گرفته باشد. نظرات خود پیرامون این محصول را با ما در میان بگذارید.

منبع مطلب: وب سایت Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. کسی این گوشی رو داره میشه بگین هنگ میکنه یا نه ؟
    من تا حالا سامسونگ نداشتم ولی خیلی در مورد هنگ کردنش شنیدم

    1. دوست عزیر این مدل گوشی هنوز وارد بازار نشده ولی مدل S6 ,S6 edge که فعلا توی بازار موجود هستند و نقد و بررسی اون رو می تونید توی سایت های ایرانی بدست آورید.
      همکارم حدود ۶ ماهه مدل S6 رو داره و خیلی ازش راضیه توی این مدت فقط یه بار هنگ کرده ولی چون سامسونگ رابط کاربری آندروید رو خیلی شخصی سازی میگنه ، میزان مصرف رم بیشتر میشه و در نتیجه هنگ می کنه .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *