آموزش: باریک کردن منوی استارت در ویندوز ۱۰

آموزش: باریک کردن منوی استارت در ویندوز ۱۰
  • 1394/5/25
  • پرهام
  • 0

بازگشت منوی استارت یکی از نکات مثبت ویندوز ۱۰ به شمار می رود، هرچند کاربرانی که از ویندوز ۷ به ۱۰ مهاجرت کرده اند با تفاوت فاحشی مواجه نمی شوند. چه از ویندوز ۸ یا ۷ به نسخه جدید آن مهاجرت کرده باشید، به هر حال منوی استارت به نسبت گذشته متفاوت تر شده است. در واقع منوی استارت در ویندوز ۱۰ تلفیقی از منوی بزرگ در ویندوز ۸ و منوی استارت کلاسیک می باشد.

منوی استارت جدید شامل دو بخش می شود: منوی بخش و برنامه ها و همچنین منوی کاشی ها. در ادامه می خواهیم به شما کاربران ویندوز ۱۰ ترفندی جهت تغییر شکل و شمایل منوی استارت و باریک کردن آن همچون گذشته بیاموزیم.

در ادامه با این آموزش همراه مجله گویا آی تی باشید.

ابتدا در ویندوز ۱۰ منوی استارت را به وسیله دکمه ویندوز یا آیکون آن در نوار وظیفه باز کرده و همچون تصویر زیر تمامی کاشی ها را از روی آن بردارید.

۱

برای برداشتن هر کاشی از منوی استارت کافیست بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Unpi From Start را انتخاب نمایید.

۲

هنگامی که منوی استارت خالی از کاشی ها شد، از گوشه می توانید با کلیک بر روی کناره منو و کشیدن آن به داخل، منوی استارت قدیمی و باریک تر را در اختیار داشته باشید. هم اکنون تنها بخش هایی همچون برنامه های پر کاربرد، برنامه های جدید و همچنین گزینه های خاموش کردن، تنظیمات و فایل اکسپلورر را در اختیار داشته باشید.

۳

همه کاربران از کاشی ها و منوی کناری استارت ناراضی نیستند اما به هر حال اگر بخواهید منویی کلاسیک و باریک همچون ویندوز ۷ در اختیار داشته باشید و از طرفی کاشی ها را آنچنان مورد استفاده قرار نمی دهید، این کار می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

با این حال منوی کاشی ها یکی از زیبایی های ویندوز ۱۰ و نکات منحصر به فرد آن است و پیشنهاد می کنیم این منوی زیبا و هندسی را از دسکتاپ خود خارج نکنید. امیدواریم آموزش فوق مورد نظر و کاربرد شما قرار گرفته باشد. منتظر آموزش های آینده ما پیرامون ویندوز ۱۰ و دیگر موارد باشید.

نظرات خود را در پایین با ما و دیگر خوانندگان گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

منبع: Addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *