پترن های قفلی همچون پسوردها قابل پیش بینی هستند

پترن های قفلی همچون پسوردها قابل پیش بینی هستند
  • 1394/6/1
  • پرهام
  • 0

تا به حال دقت کرده اید که بسیاری از کاربران از رمز های عبور قابل پیش بینی همچون ۱۲۳۴۵ استفاده می کنند؟ شاید خود شما نیز در دسته این کاربران قرار داشته باشید. به نظر می رسد پترن یا الگو های قفلی اندروید (ALPs) همچون رمز های عبور قابل پیش بینی هستند.

در ادامه با گویا آی تی همراه شوید.

مارت لوگ (Marte Loge) ، فارق التحصیل دانشگاه علم و تکنولوژی نورویگن،حدود ۴ هزاز پترن متفاوت را در تحقیقات پایان نامه دکتری خود آنالیز کرد و در نهایت به نتیجه جالب و دور از انتظاری رسید. او متوجه شد که ۷۷ درصد شرکت کنندگان از نقطه های چهار گوشه پترن شروع کردند. همچنین ۴۴ درصد این افراد ۴۴ درصد افراد از نقطه بالا و گوشه سمت چپ شروع به ایجاد پترن کردند. خانوم لوگ نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس PasswordsCon در لاس وگاس ارائه کرد، وی به خبرگذاری Ars Technia گفت، ایجاد الگو های قفل تشابهات زیادی به انتخاب پین کد و رمز عبور داشته و کاربران نقطه نظر های نسبتا مشابهی دارند.

همچنین کاربران زیادی در این تحقیق سعی کردند پترن قفلی خود را به شکل های خاصی همچون حروف الفبای انگلیسی (C,N,M و…) در آورند؛ حالت هایی که به راحتی می توانند پیش بینی و استفاده گردند.

هم اکنون تحقیقات عمیق تری در زمینه عادات کاربران در تعیین الگو های قفلی در حال انجام شدن است، به هر حال این حالت قفل گذاری هنوز هم جدید و فراگیر است. اما خانوم لوگ جهت داشتن یک الگوی قفلی ایمن پیشنهاد می کند اولا پترن های قابل پیش بینی را فراموش کنید و همچنین حالت نمایش پترن در حالت اجرا توسط خود را خاموش نمایید، در این صورت کسی نمی تواند به راحتی از الگوی شما با خبر شود.

حال نظر شما پیرامون این تحقیقات چیست؟ آیا استفاده از این نوع قفل بر روی تلفن اندرویدی خود را مناسب می دانید؟ آیا پترن شما ساده و قابل پیش بینی است؟

منابع: Pupular mechanics و Engadget

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *