کورتانا به اندروید رسید؛ نسخه آزمایشی آماده دانلود

کورتانا به اندروید رسید؛ نسخه آزمایشی آماده دانلود
  • 1394/6/3
  • پرهام
  • 0

کورتانا – Cortana – پاسخ شرکت مایکروسافت به سیری در اپل و گوگل ناو در اندروید است.

این جمله را بار ها شنیده ایم. شرکت مایکروسافت در نسخه ۱۰ از ویندوز خود یک دستیار هوشمند به نام کورتانا قرار داد که همه فن حریف این سیستم عامل محسوب می شود. البته هنوز نمی توان عملکرد این دستیار در ویندوز ۱۰ را کاملا مثبت ارزیابی کرد و باید منتظر بازخورد های بیشتری باشیم.

اما در ماه می امسال بود که مایکروسافت طراحی نسخه اندرویدی کورتانا را تایید کرد و در ماه گذشته نیز شایعاتی پیرامون نهایی شدن مراحل ساخت این اپلیکیشن منتظر شدند.

از امروز هر کس می تواند از کورتانا در تلفن و تبلت اندرویدی خود استفاده کند، با این شرط که ریسک نصب نسخه آزمایشی یا همان بتا را پذیرفته و از مواجه شدن با باگ های ریز و درشت غافلگیر نشوند. نسخه بتا از این دستیار هم اکنون عمومی شده است و هر کسی می تواند آن را دانلود نماید، با این حال جهت بهره از این نسخه باید در ایالات متحده ساکن باشید.

لینک دانلود برنامه در فروشگاه گوگل پلی چندی پیش منتشر شد و از اینجا می توانید به آن دسترسی داشته باشید. قبل از نمایش نسخه بتا در فروشگاه گوگل باید قوانین مربوط به کاربر آزمایشی شدن را خوانده و بپذیرید. کورتانا در اندروید اکثر امکاناتی را که در ویندوز ۱۰ و همچنین ویندوز فون دارد را شامل می شود. به راحتی می توانید هشدار یا همان Reminder قرار دهید، در اینترنت به جست و جو بپردازید، اطلاعات پرواز مورد نظرتان را بررسی کنید و همچنین تلفن خود را با دیگر دستگاه هایی که کورتانا در آن است ( مثلا رایانه خود) همگام سازی کرده و امور را به طور مشترک به اتمام برسانید. حتی امکان نمایش کورتانا با لمس طولانی دکمه هوم – به جای Google Now – نیز وجود دارد.

کاملا مشخص است که مایکروسافت علاوه بر پاسخ به دستیار های شرکت هایی نظیر اپل و گوگل، می خواهد به رقابت با آن ها پرداخته و حتی کورتانا را به این سیستم ها نفوذ دهد. حال باید دید آیا شرکت اپل اپلیکیشن کورتانا را به آیتونز راه می دهد یا خیر.

لازم به ذکر است کورتانا در اندروید هنوز برخی کمبود هایی را شامل می شود که از جمله آن ها می توان به عدم باز کردن اپلیکیشن و تنظیمات مختلف تلفن و از این مهمتر باز کردن کورتانا با عبارت Hey Cortana اشاره کرد. این قابلیت ها احتمالا در به روز رسانی های آینده دیده خواهند شد.

حال نظر شما پیرامون این موضوع چیست؟ اگر از اندروید استفاده می کنید، حاضر به جایگزینی این دستیار با گوگل ناو هستید؟ نظرات خود را در بخش زیر با ما و خوانندگان گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع: GSM arena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *