حل ارور Somethig Happend در حین ارتقاء به ویندوز ۱۰

حل ارور Somethig Happend در حین ارتقاء به ویندوز ۱۰
  • 1394/6/3
  • پرهام
  • 0

ویندوز ۱۰ چندی پیش رسما منتشر شد و شرکت مایکروسافت هر کاری کرد تا اکثر کاربران ویندوز خود را ارتقاء دهند؛ از امکان کپی نسخه جدید سیستم عامل و نصب آن گرفته تا امکان ارتقاء از ویندوز ۷ و ۸ بدون نیاز به پرداخت هزینه. با این حال پروسه ارتقاء به ویندوز ۱۰ برای برخی از کاربران آن چنان سریع و با سهولت نبوده است. برخی از ما ویندوز را دانلود و سپس نصب کردیم و گروه دیگری نیز منتظر رسیدن بروز رسانی در ویندوز خود بودند، در هر دو روش مشکلات و موانع مشترکی وجود داشت.

یک ارور متداول که توسط خیل عظیمی از کاربران گزارش شده است، عبارت Something Happened می باشد. حتی ممکن است هیچ مشکلی در نصب نداشته نباشید و تنها در آخرین مرحله تنظیم ویندوز با چنین اروری مواجه شوید.

در ادامه می خواهیم به بررسی برخی از راهکار های احتمالی جهت حل این مشکل بپردازیم. با گویا آی تی همراه شوید.

ویندوز ۷، ۸ یا ۸٫۱ خود را قبل از ارتقاء، فعال نمایید

نمی خواهیم در این باره زیاد بزرگ نمایی نماییم؛ اما چنین موضوع بسیار کوچکی می تواند ساعت ها وقت گذاشتن جهت ارتقاء را بی ارزش نماید. قبل از شروع عملیات به روز رسانی مطمئن شوید ویندوز فعلیتان فعال یا به اصطلاح اکتیو هست. به مای کامپیوتر رفته و راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید. در پایین منوی باز شده از رسمی بودن ویندوز خود مطمئن شوید.

زبان پیش فرض سیستم را تغییر دهید

این مورد برای برخی از کاربران کاربردی و مشکل گشا گزارش شده است و از آن جایی که آنچنان پیچیده نیست، ارزش امتحان کردن را دارد. به بخش زبان یا همان Language ویندوز رفته و زبان پیش فرض را به [en-US] تغییر دهید. حالا عملیات ارتقاء را دوباره راه اندازی و امتحان کنید.

ممکن است با فایل های نصب خراب سر و کار داشته باشید

اگر بخش Media Creation به شما ارور Something happened را نشان می دهد، ممکن است مشکلی در حین دانلود فایل های ویندوز ۱۰ پیش آمده باشد. حتی ممکن است کوچک ترین دانلودی که به طور کامل انجام نشده و به اشتباه به اتمام رسیده است مشکل ایجاد کرده باشد. فایل های ویندوز را دوباره دانلود نمایید.

برای این کار به درایو ویندوز خود رفته و حالت نمایش فایل های مخفی را فعال نمایید، حال پوشه های $Windows.~BT و $Windows.~WS را پاک کنید.

بخش Microsoft Update troubleshooter را اجرا نمایید

شرکت مایکرسافت از این مشکل بی خبر نیست و یک ابزار کوچک برای حل آن منتشر ساخته است. این فایل را از اینجا دانلود کرده و اجرا نمایید. ممکن است پس از آن نیاز به دانلود مجدد فایل های ویندوز باشد، با این حال ارزش حل مشکل مذکور را دارد.

یک Registery Key را ویرایش نمایید

ویندوز ریجستری را باز کرده و عبارت regedit را در منوی run تایپ کنید. به بخش ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersion بروید.

یک فایل DWORD جدید ساخته و نام آن را AllowOSUpgrade بگذارید. Value آن را ۱ قرار دهید و بخش ویرایشگر رجیستری را ببندید. عملیات آپدیت را دورباره از سر بگیرید.

امیدواریم راه حل های ذکر شده بتوانند مشکل شما عزیزان را حل نمایند. نظرات خود را در بخش زیر با ما و خوانندگان گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع: Addictive

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *