رشد آهسته اما ۹۰۰ میلیونی What’s App

رشد آهسته اما ۹۰۰ میلیونی What’s App
  • 1394/6/14
  • مجید جعفری
  • 0

whatsapp-logo-color-symbol

بر اساس اطلاعاتی که از صفحه شخصی فیسبوک موسس What’s App منتشر شد، در حال حاضر این مسنجر مشهور ۹۰۰ میلیون کاربر فعال در هر ماه دارد.ماه اکتبر سال پیش، زمانی که فیسبوک در حال خرید واتس اپ به ارزش ۲۱٫۸ میلیون دلار بود، این شرکت تنها ۴۰۰ میلیون کاربر فعال طی هر ماه داشت. این تعداد در ماه آپریل با جهش دوبرابری به ۸۰۰ میلیون کاربر رسید.

WhatsApp-founder-Jan-Koum-announces-that-the-messaging-app-has-900-million-monthly-active-users....jpg

در حال حاضر فیسبوک و واتس آپ تنها برنامه های غیرگوگلی هستند که نزدیک به یک میلیارد بار دانلود و نصب شده اند. این رکورد را پیش از این نرم افزارهای Gmail، Google Maps و YouTube را زده بودند.

علی رغم محبوبیت بسیار زیاد What’s App، رشد استفاده کاربران از این برنامه آهسته است. همان طور که ذکر شد، واتس آپ در فاصله زمانی شش ماه از اکتبر ۲۰۱۴ تا آپریل ۲۰۱۵ رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرد. این رشد در چهار ماه بعدی به ۱۳ درصد کاهش یافت. پس از آن رشد محبوبیت واتس آپ کمی افزایش پیدا کرد و در بازه زمانی ژانویه تا اواسط آگوست نزدیک به ۲۹ درصد و از ۷۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون بود.

up-29-in-the-eight-months-since-it-hit-700-million-MAUs-in-January.jpg

این نکته را باید در نظر داشت که رشد بسیار زیاد واتس آپ مدیون برنامه بلند مدت فیسبوک بود. شاید خرید ۱ میلیون دلاری اینستاگرام توسط فیسبوک نیز اشتباه به نظر برسد و اینستاگرام فعلا در این حد ارزشمند نباشد اما بعید نیست این برنامه نیز در طی چند سال آینده مانند واتس آپ به یکی از پرطرفدار ترین برنامه های اشتراک گذاری فیلم و عکس بدل شود. چیزی که برای اینستاگرام آن چنان نیز دور از ذهن نیست.

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *