تشخیص سه سطح مختلف از لمس توسط Force Touch در iPhone 6s

تشخیص سه سطح مختلف از لمس توسط Force Touch در iPhone 6s
  • 1394/6/15
  • مجید جعفری
  • 0

Force-Touch-on-iPhone-6s-might-differentiate-between-three-levels-of-tapsیکی از فناوری های جدیدی که قرار است در مدل های جدید iPhone 6s و iPhone 6s Plus به کار گرفته شود، Force Touch نام دارد. این فناوری که پیش از این در Apple Watch نیز استفاده شده بود قابلیت تشخیص میزان فشار لمس توسط کاربر را دارد. بدین معنا که صفحه نمایش میتواند بین ضربه آرام و ضربه قوی دست تمایز قائل شود. در چند روز آینده مشخص خواهد شد که Force Touch پا به دنیای تلفن های هوشمند اپلی خواهد گذاشت یا خیر.

اپل قصد دارد این فناوری به کار گرفته شده در تلفن های خود را ۳D Touch بنامد. دلیل این نام گذاری تشخیص سه سطح از لمس بر روی صفحه نمایش است. این سه سطح شامل ضربه، فشار و فشار قوی تر میشود. بدون شک ۳D Touch امکانات بیشتری را برای کاربران در آیفون نسبت به Apple Watch به ارمغان خواهد آورد.

phpc9tzar

در کنار استفاده از میانبر های الگویی در IOS 9 صحبت های ضد و نقیض بسیاری در رابطه با استفاده از میانبرهای Force Touch شده است. برای مثال اگر برنامه موقعیت یاب خود را باز کنید و قسمتی از نقشه را با فشار زیاد لمس کنید، مسیر شما را تا مقصد پیدا میکند و به شما نشان میدهد. و یا اگر برنامه پخش موسیقی را محکم بفشارید میتوانید مستقیما آهنگ مورد علاقه خود را به لیست خود اضافه کنید.

این دو محصول اپل چهارشنبه همین هفته به بازار جهانی معرفی و عرضه خواهد شد. علاوه بر این ها ۶s Plus و iPhone 6s دارای ۲ گیگابایت رم و مجهز به چیپست جدید A9 هستند. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده نیز قابلیت فیلم برداری ۴K را دارا میباشد. دوربین ۵ مگاپیکسلی نیز برای عکسبرداری سلفی در نظر گرفته شده است. همچنین رنگ طلایی رزی نیز برای این مدل های عرضه میشود. برای جلوگیری از خم شدگی نیز اپل از آلیاژ آلومینیم سری ۷۰۰۰ استفاده کرده است.

علاوه بر این دو تلفن، اپل قصد دارد از iPad mini 4 و iPad Pro رونمایی کند. پس باید تا روز چهارشنبه منتظر رویدادهای خبری اپل نشست.

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *