آغاز پیش فروش LG Nexus 5X و Huawei Nexus 6

آغاز پیش فروش LG Nexus 5X و Huawei Nexus 6
  • 1394/6/17
  • مجید جعفری
  • 0

به نظر میرسد که این بار دو کمپانی به طور همزمان دست به تولید سری گوشی های نکسوز زده اند. دو کمپانی LG و Huawei قرار است دو مدل نکسوز با نام های Nexus 6 و Nexus 5X را تولید و روانه بازار کنند. در ادامه به بررسی این دو مدل خواهیم پرداخت.

lg-signانتظار میرود ۵X با صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی و وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ QHD تولید شود. همچنین این مدل دارای چیپست ۶ هسته ای Snapdragon با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز است. وظایف پردازش گرافیکی را نیز Adreno 418 بر عهده دارد. رم در نظر گرفته شده نیز دارای ۳ گیگابایت ظرفیت است. در رابطه با دوربین نیز باید به دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی و مجهز به فناوری OIS اشاره کرد. نکته مهم دیگر این تلفن وجود نسخه ۶ اندروید به صورت پیش فرض بر روی آن است.

huawei-1

Huawei Nexus 6 دارای صفحه نمایشی با وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ است. در رابطه با اندازه این صفحه نمایش شایعاتی وجود دارد و ممکن است در اندازه ۵٫۵ یا ۵٫۷ اینچ تولید شود. در قلب این تلفن Snapdragon 810 جای گرفته که دارای ۸ هسته با فرکانس های ۲ گیگاهرتزی است. علاوه بر این رم دستگاه ظرفیت ۳ گیگابایتی دارد و در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 430 سخت افزار قدرتمندی را تشکیل داده اند. اطلاعات نیز در حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی ذخیره میشود. یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری نیز انرژی الکتریکی این تلفن را تامین میکند. در کنار این ها اندروید ۶ نیز سیستم عامل پیش فرض دستگاه را تشکیل داده است.

برای LG این سومین مدل از سری تلفن های نکسوز است که پس از Nexus 4 و Nexus 5 در حال روانه شدن به سوی بازار است. اما در طرف دیگر برای Huawei این اولین تجربه ساخت تلفن های نکسوز است.  ویژگی بارز سری تلفن های نکسوز استفاده از سیستم عامل خام اندورید است. بدین معنی که تغییرات خاصی در رابط گرافیکی و دیگر ویژگی های پیش فرض اندروید انجام نمی گیرد. البته با پیشرفت های بسیار زیاد نسخه مارشملو اندروید و بهبود گرافیکی آن، انتظار نمیرود که سیستم عامل این دو تلفن کمبودی داشته باشد. شاید این دو شرکت تغییراتی نیز در این نسخه اعمال کنند.

بر اساس اخبار و شایعات موجود چنین بر می آید که  این دو مدل در تاریخ ۲۹ سپتامبر معرفی خواهند شد و پیش فروش آن ها نیز از ۱۳ اکتبر آغاز میشود.

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *