احتمال استفاده از چیپ Snapdragon 820 در Galaxy S7

احتمال استفاده از چیپ Snapdragon 820 در Galaxy S7
  • 1394/6/17
  • مجید جعفری
  • 0

دو هفته پیش خبری در رسانه های کره جنوبی پخش شد که مربوط به پرچمدار بعدی سامسونگ بود. بر اساس این خبر سامسونگ قصد دارد مدل جدید Galaxy خود را با نام S7 در دو مدل عرضه کند. یکی از این مدل ها مجهز به چیپست اختصاصی این شرکت یعنی Exynos 7420 خواهد بود و دیگری از چیپست جدید Snapdragon 820 بهره مند خواهد شد. بر این اساس سامسونگ تیمی از مهندسان را برای کار بر روی این پروژه تشکیل داده است.

بر طبق شایعاتی سامسونگ اولین شرکتی است که در حال آزمایش بر روی مدل جدید پردازنده های Qualcomm است. همچنین گفته شده سامسونگ بر روی اهداف خود مبنی بر استفاده از پردازنده های ۱۴ نانومتری FinFET مصمم است. البته این گفته ها هنوز تایید نشده اند و به عنوان شایعاتی رد و بدل میشوند.

پس از این که چیپست ۸۱۰ نتوانست آن چنان که باید رضایت Qualcomm را به دلیل ضعف عملکرد به دست بیاورد، اکنون این شرکت به شدت در حال کار بر روی مدل ۸۲۰ است تا مشکلات گرما و غیره قبل را نداشته باشد. علاوه بر این معماری پردازنده نیز تغییر کرده و پردازنده گرافیکی از مدل Adreno 430 به Adreno 530 ارتقا پیدا کرده که باعث افزایش سرعت ۴۰ درصدی آن شده است. همچنین این چیپ مجهز به یک چیپ جدید DSP و محافظ بد افزار سخت افزاریست.

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *