۸ دلیل برتری Galaxy S6 بر iPhone 6S

۸ دلیل برتری Galaxy S6 بر iPhone 6S
  • 1394/6/20
  • مجید جعفری
  • 2

headerچند روز پیش اپل سری جدید آیفون های خود را با عنوان ۶S رونمایی کرد. این خانواده که شامل ۶S Plus و iPhone 6S میباشد از نظر طراحی ظاهری نسبت به مدل های قبلی iPhone 6 تغییر خاصی نداشته و شاید تنها تغییر در ظاهر این سری اضافه شدن رنگ های جدید است. البته امکانات مختلف و جالبی به این سری افزوده شده که مهم ترین آن ها ۳D Touch است و پیش تر نیز به آن پرداختیم.

شاید قدرتمند ترین رقیب خانواده iPhone 6S، خانواده ی Galaxy S6 سامسونگ باشد که مدت زیادی نیز از عرضه آن نگذشته است. به نظر میرسد سامسونگ در تولید تلفن های هوشمند خود بنا به دلایلی نسبت به اپل بهتر عمل کرده و شاید بتوان گفت برتری نسبی کسب کرده است. در این جا به ۸ دلیل از دلایل برتری S6 بر ۶S اشاره خواهیم کرد.

در ادامه این بررسی با گویا آی تی همراه باشید

۱,دوربین بزرگ تر

Galaxy S6 مجهز به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در عقب است که نسبت به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی موجود بر روی iPhone 6S قابلیت ثبت تصاویر بزرگ تری را دارد. این بدان معنا نیست که حتما تصاویر گرفته شده با لنز ۱۶ مگاپیکسلی نسبت به لنز ۱۲ مگاپیکسلی بهتر هستند اما به هر حال قدرت تصویر برداری دوربین Galaxy S6 به مراتب بیشتر است.

Larger-camera

۲,طراحی بهتر صفحه نمایش

در حالی که Galaxy S6 نسبت به iPhone 6S ابعاد بزرگ تری دارد اما به شکلی طراحی شده که نسبت ابعاد صفحه نمایش به کل تلفن از آیفون بیشتر است. S6 دارای ابعاد ۱۴۳٫۴ در ۷۰٫۵ در ۶٫۸ است که نسبت ۷۰٫۴۸ درصدی ایجاد کرده و اما در طرف دیگر ۶S با ابعاد ۱۳۸٫۱ در ۶۷٫۱ در ۷٫۱ دارای نسبت ۶۵٫۷۱ است که نسبت به سامسونگ ضعیف تر عمل کرده است.

Better-screen-to-body-ratio

۳,مشخصات صفحه نمایش

صفحه به کار گرفته شده بر روی Galaxy S6 یک پنل ۵٫۱ اینچی Super AMOLED Quad HD است که تصاویری بسیار درخشان تولید میکند اما در طرف دیگر پنل ۴٫۷ اینچی با وضوح ۷۵۰ در ۱۳۳۴ موجود بر روی آیفون قرار دارد که در مقابل سامسونگ شاید حرفی برای گفتن نداشته باشد.

Display

۴,وزن

وزن سری جدید آیفون نسبت به سری قبلی افزایش یافته است. حتی iPhone 6S با وزن ۱۴۳ گرم از Samsung Galaxy S6 نیز که حدود ۱۳۸ گرم وزن دارد سنگین تر است. شاید این تفاوت آن چنان نیز فاحش نباشد اما به هر حال برنده این قسمت سامسونگ است.

Weight

۵,عملکرد بهتر دوربین

در دنیای دوربین های دیجیتال، دوربین با دیافراگم پایین تر به معنای دریافت نور بیش تر از محیط و عکسبرداری قوی تر است. بنابراین دوبین های با دیافراگم پایین تر در شرایط نوری ضعیف تر مانند شب عکسبرداری قوی تری خواهند داشت. در این جا نیز مطمئنا دوربین Galaxy S6 با دیافراگم F1.9 از دوربین iPhone 6S با دیافراگم F2.2 عملکرد بهتری خواهد داشت.

Better-camera-aperture

۶, تثبیت کننده اپتیکال (لرزش گیر)

یکی از قابلیت هایی که در بسیاری از تلفن های هوشمند پیشرفته دیده میشود تثبیت کننده تصاویر و فیلم هاییست که تحت تاثیر لرزش دست قرار گرفته اند و دچار محو شدگی میشوند. خوشبختانه سامسونگ بر روی گلکسی خود چنین قابلیتی را اضافه کرده ولی آیفون چنین امکانی را دارا نمی باشد.

Optical-image-stabilization

۷, باتری بزرگ تر

در رابطه با باتری به نسبت ضعیف آیفون انتقادات زیادی وارد شده بود و به نظر میرسد این انتقادات آن چنان هم بی مورد نیستند. آیفون ۶S دارای باتری ۱٫۷۱۵ میلی آمپری است که در آزمایش ها نسبت به باتری ۲٫۵۰۰ میلی آمپری گلکسی S6 نزدیک به ۲ ساعت کمتر شارژدهی داشت. نتایج آزمایش حاکی از عملکرد ۷ ساعت و ۱۴ دقیقه گلکسی و ۵ ساعت و ۲۲ دقیقه آیفون بود.

Larger-battery

۸, شارژ بی سیم

یکی دیگر از امکاناتی که سامسونگ با تبلیغات خود جنجال خبری بزرگی را ایجاد کرد، قابلیت شارژ بی سیم یا Wireless Charging بود که بر روی چندین مدل از تلفن های هوشمند سامسونگ از جمله Galaxy S6 وجود دارد اما اپل تا به حال بر روی سری آیفون های خود از آن استفاده نکرده است.

Wireless-charging

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. به نظر مقایسه ۶S Plus و S6 edge منصفانه تره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *